Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Ik ben het bij ons nog niet tegengekomen, dus of dit landelijk ingevoerd is weet ik niet. Overigens niets op tegen hoor, J&I kunnen de pot op. Overigens, suiker is slecht, niet kopen dus.
Albert Hein verkoopt ook kerstkransjes, kerststollen, paasbrood, paaseieren, oliebollen, mariakaakjes, enz. enz.
Da's al tijden zo in Vleuterweide en daar is niets mis mee. Laten Henk&Ingrid maar wegblijven, want hun aso gedrag veroorzaakt veel meer nijd in de AH dan de kopende moslims.
Goed, wat moeten we met dit stigmatiserende en cultureel rascistische stukje? Niets, zonde van de tijd welke ik gespendeerd heb aan het lezen hiervan.
Jeetje zeg, ik zag ook een schap met Mexicaanse dingen en als ze een Franse week hebben, met Franse dingen. Wijn uit Zuid-Amerika en uit Zuid-Afrika. Ga eens op de verpakkingen kijken naar de landen van herkomst en je maakt een wereldreis in je supermarkt. Gaat het hier niet meer om een briesje in een glas water? Je kunt natuurlijk ook boosheid en haat oproepen, maar waar doe je dat dan voor? Eigen woede, of een scoop?
Dit artikel is duidelijk niet voor het Joop publiek geschreven. Op Factfree roeptoeteren staat hier zowat de doodstraf.
Ik heb toegeslagen toen ik bij de slager een speciale ramadanaanbieding rundergehakt zag.
De "Ramadan" schappen waren hier even slecht bijgevuld als de rest van de AH. AH is iig heerlijk consequent in hun bagger service :)
Een hoop overspannen reacties hieronder op dit stukje. Vond het juist lekker cynisch geschreven. /me *gniffelt*
H&I kunnen dan maar beter ook kledingzaken gaan mijden. Moslima's blijken zeer trendy te zijn in hun kledingstijl en vooraanstaande kledingmerken haken daar steeds meer op in.
Wat een verschrikkelijke mensen zijn H&I toch. Brandende AH's. Fatwa's. En wat een geluk dat we nog sociologen hebben die daar zo ver boven staan. Ik word doodziek van dat gegenariseer.
Volgens Henk en Ingrid moeten buitenlanders zich maar aanpassen aan hun eetgewoonten, maar ze slepen zelf wel zakken aardappels en ingeblikt vlees mee op vakantie in het buitenland. Hoezo aanpassen?
Ine toch. Hoe kom je op het idee dat H&I alleen maar aardappels en ingeblikt vlees zouden eten. Wat een vooroordelen. Waarom denk je dat.
Welke woede? Heeft de auteur ook een bron?
De woede van wilders," ik eet liever een kroket dan halal vlees", niet wetend dat een goede kroket ook best halal kan zijn.
Er is helemaal geen bron te zien die van enige woede hierover gewag maakt. Op de site van socioloog Bernhart is behalve een Telegraaf-artikel die dit aanbod juist aanprijst in het katern Uit-winkelen en die waarschijnlijk betaald is door AH, een satirische column gelinkt van Ebru Umar op GS die behalve dat zij kritisch is dat er volgens sommigen door degenen die niet aan ramadan doen er rekening gehouden zou moeten worden met de door ramadan soms mogelijk prikkelbare collega's en medelanders. Met die satire daarover heb ik geen enkele moeite.
Ginger: AH is hartstikke slim. Ze weten precies wie hun klanten zijn. Wat ze kopen. En ze weten ook precies waar die wonen. Daar baseren ze hun A-B-en C lokaties op. Wat is er tegen als je op bepaalde lokaties klanten bediend. Dat gebeurt omgekeerd ook in de dure wijken. Daar liggen juist vaak relatief dure producten. Deze socioloog begrijpt er gewoon nog niet zoveel van.
Als je de reacties bekijkt op Powned is ongeveer de helft hatelijk naar de AH, moslims en Islam toe omdat de AH een zgn. Ramadan schap hebben. Het roept dus blijkbaar wel negatieve emoties op dat AH zoiets organiseert.
Een socioloog die een sneer doet richting onze jongens!! Hoe diep moet je wel niet zinken! En wat heeft dat nou met AH te maken????????
"Een socioloog die een sneer doet richting onze jongens!! Hoe diep moet je wel niet zinken!" >> Jij bent wel een beetje een repeterend plaatje, is het niet? Nou ja, een repeterend singeltje, dan, want je repertoire blijft beperkt tot steeds hetzelfde deuntje. Ken je ook nog iets anders?
Als socioloog zou U moeten weten dat marketing dicht bij het vak sociologie ligt. Beiden bestuderen gedrag van grotere groepen mensen. En het was AH, een van de beste marketeers in de wereld, die bedacht dat meisjes met hoofddoeken in bepaalde wijken juist klanten zou trekken. En dat klopte. In andere wijken juist niet. Maar ook dat klopte. Zo pas je je producten en klantvriendelijkheid aan aan je klanten. Of kent U de vier P-s niet. Nou zit er geen AH in het dorp waar ik woon. Maar de supermarkten verkopen geen ramadan pakket. Waarom zouden ze ook. Misschien dat er vijf moslims in het dorp wonen. Maar als socioloog zou U ook moeten weten dat voor en tijdens carnaval weinig of geen aandacht aan dit verschijnsel in de winkels boven de rivieren wordt besteed. Daaronder echter juist uitbundig. Kijk. De ondernemers weten meer van de samenleving dan sociologen.
Nee Bas, zo eenvoudig ligt het niet. Ondernemers mogen rekening houden met hun publiek en hun assortiment aanpassen aan dat publiek. Als anderen (particulieren, overheden, scholen of andere instellingen) dat doen dan zijn ze multiculti en in bepaalde kringen is dat zo wat het ergste wat je iemand kan toewensen. Dus als er geld mee verdiend mag worden vinden we het goed, maar als het gaat om publieke dienstverlening (waar je niet of indirect voor betaalt) mag het niet. Wie kan mij die kronkel uitleggen?
Ban halalvlees! Nóg een een graad erger dan onze eigen toch al walgelijke slachthuizen. Geen islamitisch dierenleed in Nederland.
En kosher vlees dan? Waarom wil je niet gewoon een ban op onverdoofd (ritueel) slachten? 80% van het halal vlees is verdoofd geslacht (bron: Halal Correct Certificering). Volgens jou zou dat verdoofd geslacht vlees dus geband moeten worden omdat er voor het slachten een islamitische spreuk is opgezegd. Vlees dat op precies dezelfde manier (verdoofd) is geslacht door niet-moslims, mag volgens jou dan weer wel? Het probleem ligt hem bij onverdoofd ritueel slachten in het woordje onverdoofd, niet bij ritueel.
Ik ben tot nog toen niet een Henk of Ingrid tegengekomen die zich druk maken om de AH die aan het ramadaniseren is, ik neem dan ook aan dat de auteur meer in PVV kringen verkeert dan ik.
Welnee. De schrijver socioloog waant zich in de gedachten van H&I. Het aardige is dat H&I zich helemaal niet storen aan AH. Er is dus geen hype. Geen opstand. Geen.... Eigenlijk helemaal niets. Ay. Dat doet pijn.