Onderzoek met ratten basis voor pleidooi apart onderwijs voor jongens
[wantrouw elke bruggenbouwer ... en vertrouw daarentegen enkel gezaghebbende neurowetenschappers.] Vertrouw nooit iemand op zijn titel, immers is gebleken dat titulatuur niet alleen te koop is maar ook zwaar onderhevig aan inflatie, sinds Univesiteiten er baat bij hebben slechts Bulstencilmachine te spelen... Kijk *wat* ze zeggen, en niet *wie* het zegt.
Och, het feit dat de voorstander een paar landen opnoemde waar het al het geval was ( de scheiding ) gaf al een flinke reden tot alarm bellen. " zoals bv in engeland, amerika en australie " zei de beste man... Valt je dan niets op aan die 3? Kom nou, denk even na. Okay een hint: harry potter. De beste man wil terug naar de kostschool, en dat naar engels model. Ik snap dat wel, gelovigen zijn graag even alleen met jonge jongentjes. Maar volgens mij pakt dat net iets te vaak niet goed uit.
Een bolleboos die geen fietsband kan plakken kan volgens mij geen bolleboos zijn.
lab ratten gebruiken om mensen productief te maken MENGELE praktijken ga wat zinnigs onderzoeken ,ipv hoe de mens nog meer kan worden gemanipuleert(geur,muziek) en afgeknepen
De neurobiologie spreekt zich wel vaker tegen. We moeten echt waken voor dit kabinet dat te pas en te onpas zaken aanhaalt die achterhaald zijn of net binnen hun straatje passen. Had al es een artikel gelezen van Lise Elliot. Zo kom je er toch wel achter dat alle 'scheidingen' die we maken in de maatschappij hooguit in vele gevallen gebaseerd zijn op fictieve constructies vanuit het menselijk intellect. Landen, naties, 'ras' enz. Nu is het natuurlijk een feit dat de mens uit twee seksen bestaat en er veel genetische diversiteit tussen en binnen menselijke soorten bestaat, maar veel definities die mensen gebruiken om te kaderen, zijn veelal gebaseerd op fictionele bedenksels.
Ja en diezelfde basis mist dus bij de reden om jongens en meisjes apart te laten studeren. de hele biologie en de gedachtengang van de jongens en meisjes bij elkaar en zo leren opgroeien met elkaar wordt totaal genegeerd. De basis is dat het geen ene fuck uitmaakt met wie je in de klas zit omdat het gewoon leuk is en dat leren de beperking heeft in zoverre dat het leuk moet blijven en dat de biologie binnen in en tussen de verschillende seksen een impuls krijgt waardoor begrip tussen jongen en meisje groeien en daar weer van geleerd wordt. Hoelang moet dit uitgevonden wiel aangekaart worden voordat..ik wilde nou iets heel lelijks zeggen maar je begrijpt wel wat ik bedoel. Je begrijpt er gewoon geen snars van. Haal je dit artikel even weg of verander je het even?
"Je begrijpt er gewoon geen snars van. Haal je dit artikel even weg of verander je het even? " Michiel, het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp geen snars van je bijdrage.
Dank je dat je dit nog eens onder de aandacht brengt. Het onderzoek van Lise Eliot. De verschillen tussen mannen en vrouwen zitten hem voornamelijk in socialisatie; *nie* in inherente, "hard-wired" verschillen. Dat is belangrijk, want het betekent dat je, overal waar je onderscheid maakt tussen man en vrouwe, tussen jongens en meisjes, kinderen of volwassenen in een rol "duwt". Daarmee doe je altijd onrecht aan individuen. Ik ben in het algemeen tegen registratie van allerlei categorieën; de categorie sekse is daar één van. De meest bepalende, doordat dat etiket vaak zelfs al voor de geboorte (bij een echo) op je wordt geplakt. Het is al moeilijk om het impliciete verschil in houding te onderkennen die iedereen heeft tegenover mannen en vrouwen, maar laten we op z'n minst proberen af te komen van elk expliciet verschil in houding. Dat voorstel om aparte jongens- en meisjesklassen toe te staan is dus funest. http://www.guardian.co.uk/world/2010/aug/15/girls-boys-think-same-way
"There is almost nothing we do with our brains that is hard-wired. Every skill, attribute and personality trait is moulded by experience." uit bovengeciteerd artikel. Toch een ander geluid dan van onze vriend Swaab...
Er dient een scheiding tussen politici en statistieken in de grondwet verankerd worden. Politici hebben bewezen niets van statistieken begrepen te hebben en richten nodeloze schade aan, aan de maatschappij.
statistieken zijn gevaarlijk en manipulatief http://www.scientias.nl/manipuleren-met-statistieken/3560 STIVORO is bijvoorbeeld zo'n club die heel smerig de politiek 'voorlicht' met list en bedrog statistieken die afkomstig zijn van belangengroepen zouden per definitie verboden moeten worden Helaas is bijna elk statistiek afkomstig van een belangengroep want welke idioot gaat er tegenwoordig nog iets onderzoeken zonder dat daar winst mee te maken valt Zo lang dat het geval is zijn statistieken een ramp Dat is statistisch bewezen
Het verschil in leervermogen tussen jongens onderling en meisjes onderling lijkt me sowieso groter dan dat tussen jongens en meisjes. Dat zie je al tussen broers. Karel van 't Reve kon veel beter leren dan zijn twee jaar jongere broer Gerard. Al kan het in dit geval natuurlijk de schuld van vader zijn. Maar ik heb ook vriendjes gehad die er op school niets van bakte maar op hun twaalfde al hun brommer helemaal uit elkaar konden halen en weer in elkaar konden zetten, zonder dat iemand ze dat geleerd had, en anderen die een bolleboos in de klas waren, maar nog geen band van hun fiets plakken konden.
u verwijst naar reve ,,en inhoudelijk ben ik het eens maar onderzoek werd niet met piele muizen gedaan ;-)