Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

'De bewuste consument bestaat niet'

  •  
28-03-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
59 keer bekeken
  •  
kijken_is_kopen.jpg
[Video] 95% van onze koopbeslissingen nemen we onbewust
Volgens de nieuwste wetenschappelijke inzichten is het een volmaakte illusie dat we bewuste consumenten zijn. 95 procent van onze koopbeslissingen maken we onbewust.
Bekijk de video in andere formaten. Dat is de strekking van het Brandpunt-item ‘Kijken is kopen’. Hersenkundigen kunnen met behulp van geavanceerde apparatuur voorspellen wat we fijn, lekker, aangenaam of juist weerzinwekkend en onaangenaam vinden. 

Meer over:

economie, nieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.
BNNVARA LogoWij zijn voor