Joop

Corona-ontkenner Doutzen Kroes toucheerde wel ruim corona-steun

  •  
28-11-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1203 keer bekeken
  •  
24004068414_475befd20d_k

© cc-foto: Tim Reckmann https://flic.kr/p/Cza8fw

Fotomodel en tevens miljonair Doutzen Kroes gaat op Instagram regelmatig tekeer. Ze houdt haar zeven miljoen volgers voor dat de pandemie helemaal niet zo erg is, als die zelfs al bestaat. Dat kwam haar op kritiek te staan. Afgelopen zomer klaagde ze nog dat ze zich buitengesloten voelt door “het systeem”, waar ze overigens weinig vertrouwen in heeft. Burgers die zich aan de maatregelen houden zijn slechts makke schapen, in haar ogen. Dat ligt anders als er gecashed kan worden. Zakenglossy Quote achterhaalde dat Kroes ondertussen wel haar hand ophield voor de speciale corona-steun van “het systeem”:
"Doutzen Kroes meldde zich met haar AHAU Gele Zon B.V. vijf rondes lang bij het UWV om NOW-steun te ontvangen. In totaal werd er € 18.817 op Kroes’ rekening bijgeschreven, bedoeld om haar de ongetwijfeld opdracht-armere coronawinter door te slepen. Waarom, in godsnaam? Die vraag dringt zich alleen al vrij praktisch op, als je stilstaat bij het vermogen van het model; onze laatste schatting is € 29 miljoen. Een zesnullenbedrag waarbij je de zin in al het papierwerk voor zo’n fooitje van de belastingbetaler direct vergaat."
 
 
Media-criticus Zeikschrift ging al eerder in op de onverantwoordelijke beweringen van Kroes.
 
 
cc-foto: Tim Reckmann
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (34)

Abma
Abma30 nov. 2021 - 7:00

Misschien moet het taboe eens worden besproken. Te veel mensen willen perse ondernemer zijn. Er is behoefte aan mensen die zich meer voor het collectief willen inzetten. ( de zorg, politie, brandweer etc ) Het lijkt als of men vooral voor zichzelf wil gaan. De geïndividualiseerde samenleving. Als het een tijd niet goed gaat is de reflex er wel om de hand op te houden. Terwijl eens op zoek gaan om ander werk te vinden er vaak niet is. Als ik in een slechte periode als werknemer mijn werk kwijt raak wordt er ook verwacht dat ik iets anders ga doen. Dit geldt ook voor boeren die overbodig worden omdat de maatschappij verandert. Ga wat anders doen. Er zijn miljarden aan steun uitgegeven, maar steun voor de collectieve is vaak moeilijk te krijgen, er moet altijd veel energie in gestoken worden.

MAD1950
MAD195029 nov. 2021 - 18:58

Ik zie niet in wat Doutzen te verwijten valt. Ik ben tegen de hypotheekrenteaftrek, maar toen ik nog een hypotheek had heb ik de rente altijd afgetrokken. Daar had ik recht op, net zoals Doutzen recht heeft op steun.

1 Reactie
Zandb
Zandb30 nov. 2021 - 8:53

MAD U ziet niet in dat wanneer u mensen wilt duidelijk maken, dat ze toch beslist niet als schapen het systeem moeten volgen en dus zelf moeten nadenken over bv de hypotheekaftrek, dat u dan zelf die hypotheek accepteert, simpelweg omdat die er is? Ik verbaas me er wel eens over, dat over dingen die zo zonneklaar zijn, zo 'raar' gedacht wordt. Van mij mag alles, daar niet van. Maar je mag toch wel verwachten dat mensen een beetje logisch nadenken. Zeker, als het hieronder diverse malen wordt voorgekauwd.

frankie48
frankie4829 nov. 2021 - 9:51

Vergif voor onze samenleving, daar koop je toch nooit wat van, en nodig je toch niet uit in medialand!

beetlejuice150
beetlejuice15029 nov. 2021 - 8:11

Dus mensen met geld zouden de overheidssteun niet mogen aanvragen. En hier het opgeheven vingertje. Erg kleinzerig dit.

4 Reacties
Zandb
Zandb29 nov. 2021 - 11:02

Keversap Wat een onzin. Wie beweert nu dat wie in aanmerking komt voor een overheidssteun, die niet zou mogen krijgen? Wat wilt u nu met dat soort (bewust, mag ik aannemen) verkeerde berichtgeving bereiken?

beetlejuice150
beetlejuice15029 nov. 2021 - 12:16

Nou Zandbak, het artikel is tamelijk laatdunkend over Doutzen Kroes. Haar grote vermogen wordt in één zin genoemd met het aanvragen van steun. Dat zou ze niet moeten doen, staat in de cursieve tekst. En dat vind ik inderdaad kleinzerig.

ton14024
ton1402429 nov. 2021 - 13:07

B, wat ben jij een ontzettende lul. In dit land waar de toeslagenaffaire rustig verwoestend doordendert maak jij je sterk voor een douceurtje voor de happy few. Aso.

Zandb
Zandb29 nov. 2021 - 13:53

keversap Inderdaad, laatdunkend. maar niet omdat ze van haar recht gebruik maakt. Maar om een andere reden: dat zou DK niet moeten doen, omdat zij mensen verwijt als schapen het systeem te volgen; terwijl zij zelf het 'goede voorbeeld' geeft, door als een schaap het systeem te volgen.

Eric Minnens
Eric Minnens29 nov. 2021 - 7:52

"We kunnen @doutzen wel weer een slecht mens vinden maar je moet niet alleen op het innerlijk afgaan." (Mark Traa, tweet van de dag) ???? Hahaha!

Phantom3
Phantom329 nov. 2021 - 6:34

Als ze daar recht op heeft mag dat toch? Ik ben het ook niet eens met sommige toeslagen, maar als ik er recht op heb, vraag ik ze wel aan.

7 Reacties
Zandb
Zandb29 nov. 2021 - 7:43

Phantom Als ze daar recht op heeft, dan mag dat. Maar je bent oh zo geloofwaardig, wanneer je wilt 'influencen' dat mensen zich niet als schapen moeten gedragen. U gedraagt zich trouwens als een schaap. Ik vind dat niet zo erg. In dit geval vind ik u een ietwat schijnheilig schaap.

Eric Minnens
Eric Minnens29 nov. 2021 - 8:43

@Phantom Precies. Toeslagen zijn een soort omgekeerde belasting. Met belasingpercentages kun je het ook niet eens zijn, maar je moet sowieso dokken. Dus moet /mag je sowieso ook de tegenhanger van belasting, de toeslagen dus, opeisen. Bezie de toeslagen gewoon als een korting op de belasting.

Eric Minnens
Eric Minnens29 nov. 2021 - 8:57

@teunbeunhaas Buitengewoon vreemd soort trots. En? Wat vind je van mensen die wel toeslagen aanvragen? Of. Wat vind je ervan als in de toekomst eventueel toeslagen via de gebruikelijke jaarlijkse belastingaanslag worden verrekend? Maar toch bedankt. Als iedereen zou redeneren als jij, blijft er toch weer een heleboel geld over voor het algemeen belang. Ik hoop dat je je belastingformulier ook zo nonchalant invult, en alle eventuele voordeeltjes die je zou kunnen opeisen, laat schieten... Goed voor ons allemaal.

Markzelluf
Markzelluf29 nov. 2021 - 10:39

Zand, ik vind dat Phantom zich helemaal niet als een schaap gedraagt. Waarom kies je toch regelmatig voor zo'n zeikerige, beledigende toon? Zegt niemand uit je omgeving daar iets van? Ik vraag dat vooral omdat het meestal - zoals ook in dit geval - echt helemaal nergens op gebaseerd is wat je stelt.

Zandb
Zandb29 nov. 2021 - 11:08

Mark Iemand als Phantom, die beweert: "Ik ben het ook niet eens met sommige toeslagen, maar als ik er recht op heb, vraag ik ze wel aan." gedraagt zich schaapachtig. Er zullen maar weinig mensen zijn - u bent wellicht de enige - die niet de logica inzien van mijn conclusie. Wat ze er dan ook van vinden. En, wat kunt u er nu werkelijk tegen inbrengen dan de onzin - ik vind wat anders dan 'je' (?) vindt - die u aanvoert?

Markzelluf
Markzelluf29 nov. 2021 - 16:05

Zand, daar ga je weer; verwijten zonder inhoudelijke argumenten. Maar jij staat er anders in dan Phantom? Jij bent niet zo’n schaap die toeslagen aanvraagt of aftrekposten benut waar je recht op hebt? De HRA laat jij bijvoorbeeld onbenut? Geef eens wat voorbeelden hoe een niet-schaap hiermee omgaat.

Zandb
Zandb29 nov. 2021 - 17:50

Mark Ja, wat wilt u nu? Phantom neemt het op voor Doutzen, die anderen verwijt als schapen het systeem te volgen. Ik concludeer, dat Doutzen en Phantom beide als schapen het systeem volgen. Ik heb het woord 'schijnheilig' gebruikt, omdat Phantom in wezen Doutzen verdedigt. Kijk, of je denkt na en weegt af. Maar daar is bij Phantom in ieder geval geen en bij Doutzen een beetje omdat ze invloed wil uitoefenen, sprake van. Ik heb geen idee wat ik verder moet met wat u er allemaal aan irrelevants bij sleept. Wat hier boven staat, dat heb ik beweerd en dat heb ik aangetoond. Laat u dan maar zien, dat het niet zo is.

DaanOuwens
DaanOuwens29 nov. 2021 - 6:28

Ik stel mij voor dat mevrouw Kroes een personal assistent heeft die weinig te doen heeft als gevolg van corona en die zij zou ontslaan. Daarvoor krijgt zij nu steun van de belastingbetaler. Het is het gevolg van de visie die de grote meerderheid van de Nederlanders heeft op de gewenste samenleving. Voor werkgevers en ondernemers moet de drempel om geld te krijgen van de overheid zo laag mogelijk zijn. Met dat doel zijn de compensatie maatregelen vorm gegeven. En ze worden met grote coulance uitgevoerd. En dan nog zijn er veel klachten. Het is de rechts liberale maatschappijvisie. Vooral VVD-ers worden hier blij van. Net zoals deze mensen blij worden van een keihard regime als het gaat om het verstrekken van de uitkeringen. Een soort stelen van de armen en dat geven aan de rijken. Kroes snapt dat goed. Regels zijn regels. En volgens de regels mag zij dat geld hebben. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. Zij voelt zich prima in de VVD-samenleving. Dat zij onzin verspreidt over corona kan haar ook niet verweten worden. Dat is vrijheid van meningsuiting. Een ander VVD-pareltje.

2 Reacties
Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland29 nov. 2021 - 17:11

Ja vrijheid van meningsuiting - een walgelijk rechtse hobby

DaanOuwens
DaanOuwens30 nov. 2021 - 11:18

@ Griezel in post-gezellig Nederland Jij schrijft: Ja vrijheid van meningsuiting – een walgelijk rechtse hobby Inderdaad daar mogen wel enige eisen aangesteld worden. Onder andere dat je ook iets te melden moet hebben als je iets zegt of schrijft.

Eric Minnens
Eric Minnens28 nov. 2021 - 23:15

Vraag 1 is: heeft een wappie recht op dezelfde bedrijfsschadesteun als een niet-wappie? Antwoord: ja. Vraag 2 is: moet een miljonair gebruik maken van deze steun? Antwoord: 'moeten' niet, 'mogen' wel. Vraag 3 is: heeft Doutzen recht op haar wappieschap? Antwoord: helaas wel. Vraag 4: heb ik sympathie voor Doutzen Kroes? Antwoord: hell no.

2 Reacties
The Apple
The Apple29 nov. 2021 - 0:39

Mooi, dan hoef ik het tenmi9nste allemaal niet meer op te schrijven. Ze krijgt helemaal geen "corona-steun", ze krijgt een schadevergoeding/tegemoetkoming voor de economische verliezen die ze lijdt door de beperkende maatregelen van de regering. Aks ik in de schoenen van Kroes stond zou ik denken: "Ik ben het er niet mee eens en helemaal tegen en nu wil men ook nog dat ik vrijwillig afzie van wat me rechtens toekomt? Uit respect voor jullie standpunt? Omdat ik toch geld genoeg heb? Terwijl ik de hele tijd op zo'n manier wordt weggezet? Wie is er nou eigenlijk gek hier? Stemmingmakerij is het!" Dat zou ik denken als ik Doutzen Kroes was. Natuurlijk ben ik Doutzen Kroes niet en dus denk ik niet als jullie...... Wat een schande!

Markzelluf
Markzelluf29 nov. 2021 - 10:40

precies, Eric!

Thuiszitter
Thuiszitter28 nov. 2021 - 22:24

Totdat deze mensen van dichtbij meemaken dat een persoon die zij goed kennen op het ic beland met het virus .

Sonic2
Sonic228 nov. 2021 - 21:57

Doutzen is het schoolvoorbeeld van iemand die van dichtbij desinformatie heeft gehad. Het probleem is haar zus. Rens Kroes. Zij houdt er nogal alternatieve feiten op na. Een glas klei schijnt goed voor je gezondheid te zijn volgens haar. Laat wetenschappers in discussie gaan met families. En de ketens van desinformatie breken.

2 Reacties
JoepJos
JoepJos29 nov. 2021 - 6:55

Haar moeder is ook al jaren een kruidenvrouwtje. Het is er met de paplepel ingegoten.

Ch0k3r
Ch0k3r29 nov. 2021 - 6:57

Als je je zus meer gelooft dan wetenschappers, dan is de zus niet het probleem, maar jij. Doutzen is te achterlijk om zich in te lezen. Net zoals velen. Probleem met deze wereld is, is dat mooie mensen te makkelijk beroemd worden en invloed krijgen. Slimme, minder mooie mensen worden minder snel gevolgd en geloofd. Een groot deel van de bevolking vinden sporters en mensen die hun lichaam verkopen nu eenmaal superbelangrijk. Terwijl dat volk het minst bijdraagt aan de samenleving.

Olaf P.
Olaf P.28 nov. 2021 - 21:52

Ik begrijp de ophef die dit artikel wilt (hoopt te?) maken niet helemaal? In haar gedachten kloppen de maatregelen niet - door die maatregelen lijdt ze omzetverlies. Dus dan is het voor haar toch goed te verklaren dat datzelfde systeem daar ook voor moet betalen?

2 Reacties
sr626
sr62628 nov. 2021 - 22:30

Een beetje een tendentieuze reactie vindt je niet zelf? deze super wappie verspreid een kwalijke visie op Covid en jij verdedigt haar. Ik zag haar een tijd geleden in een praatshow waarin ze gierend uit de bocht vloog.

Eric Minnens
Eric Minnens28 nov. 2021 - 23:29

@Olaf P. "dan is het voor haar toch goed te verklaren dat datzelfde systeem daar ook voor moet betalen?" Lijkt mij ook. Alleen had je er nog even bij moeten zeggen dat je Doetzen Kroes als wappie niet waardeert, dan had je de reactie van sr626 voorkomen. ????

Tommy W
Tommy W28 nov. 2021 - 21:49

Als ze aan de voorwaarden voldoet heeft ze daar gewoon recht op.

1 Reactie
Zandb
Zandb29 nov. 2021 - 7:47

Tommy Dat klopt als een zwerende bus. U gedraagt zich tenminste niet als het schaap, dat Doutzen verafschuwt.

Tom Meijer
Tom Meijer28 nov. 2021 - 21:36

Wat een smeerlap.