Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Consumentenbond pakt prietpraat verpakkingen aan

  •  
03-07-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
98 keer bekeken
  •  
dip.jpg
Actie vooral gekeerd tegen fabrikanten die hardnekkig met smoezen blijven schermen
De consumentenbond wil dat prietpraat op verpakkingen stopt en verdwijnt. Veel fabrikanten hebben na kritiek van de bond de leuzen op hun verpakkingen aangepast, maar bepaalde fabrikanten blijven met allerlei smoezen schermen.
De Consumentenbond wil uiteindelijk dat fabrikanten die hardnekkig de kritieken uit de weg lopen, nu ook overstag gaan. Volgens Bart Combée, directeur van de Consumentenbond zijn er nog steeds veel fabrikanten die kletspraat verkondigen zoals de Albert Heijn, Healthy People en Rivella.
Veel fabrikanten hebben etiketten aangepast na kritiek van ons, maar sommige proberen hun trucs met allerlei kromme verhalen recht te praten”, in in Metro Nieuws te lezen.
De consumentenbond vindt dat veel teksten op verpakkingen misleidend zijn of gewoon onwaarheden verkopen. Zo staat op de verpakking van Healthy People blauwe bosbes en framboos twee handen vol met deze vruchten, maar het product  bestaat voornamelijk uit witte druivensap en een beetje bessen- en frambozenpuree. Frisdrankproducent Rivella verkoopt hun drank ook nog steeds met de tekst ‘met natuurlijke producten’, terwijl er drie synthetische zoetstoffen inzitten. En Albert Heijn blijft hun guacamole-dip, waarin slechts 0,7 procent avocadopoeder zit, verkopen met de naam guacamole omdat ze menen dat het om een dipsaus gaat en geen echte guacamole.

Meer over:

leven, nieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.
BNNVARA LogoWij zijn voor