Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen.

Christelijk activist wil verbod op sexy reclames

26-09-2011
leestijd 1 minuten
224 keer bekeken
lynx_300.jpg
Voormalig EO-directeur Dorenbos stapt naar Reclame Code Commissie ... Update: NS weigert lingerie-reclame
De Reclame Code Commissie gaat zich buigen over de vraag of de reclames voor douchezeep Axe ‘pornoachtig’ zijn. De zaak is aangebracht door de christelijke actiegroep Schreeuw om Leven, vooral bekend van anti-abortusprotesten.
Volgens oprichter en voormalig EO-directeur Bert Dorenbos dragen de reclames van Axe (in Engeland Lynx geheten, zie video) bij aan de ‘seksualisering’ van de maatschappij. De campagne van Axe heeft als leuze ‘The cleaner you are the dirtier you get’. Tegenover de Wereldomroep (video) verklaarde hij dat dergelijke reclames “tienerzwangerschappen en groepsverkrachtingen” tot gevolg hebben.
Update 09:30: De NS weigert ‘bewegende’ billboards van lingeriemerk Triumph te installeren op stations. De reclames maken gebruik van een animatietechniek waarop te zien is hoe onderkleding de vorm van bovenkleding bepaalt. De NS vindt ze ‘mogelijk aanstootgevend’.
Ook opwindend: Volg Joop op Twitter , vind Joop leuk op Facebook

Meer over:

nieuws, media
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

Al 100 jaar voor