Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

'Boeren mogen verder radicaliseren dan andere jongemannen'

  •  
18-12-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
107 keer bekeken
  •  
Vergelijkingen met de Holocaust hoeven geen beletsel te zijn om te worden uitgenodigd door premier Rutte. “Dan zie je toch hoe handig het is om boer te zijn. En wit”, constateert Pieter Derks. “Want laten we eerlijk zijn: elkaar in geheime app-groepen strijder noemende jongemannen die er niet voor terugdeinzen om provinciehuizen en andere symbolen van onze democratie fysiek aan te vallen, als het mannen met baarden waren geweest, hadden ze al op de extra beveiligde afdeling in Vught gezeten.”
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (45)

Joost mag 't weten
Joost mag 't weten19 dec. 2019 - 23:11

Eerlijk gezegd maak ik me meer zorgen over de radicalisering van bepaalde kamerleden. Ongelofelijk wat een foute opmerking over de Holocaust teweeg kan brengen; de heren politici hebben duidelijk bloed geroken.

Andy JPL
Andy JPL19 dec. 2019 - 18:20

Tja, de jonge boeren vergelijken met mensen die andermans koppen afhakken e.d. daar moet je wel een speciaal mens voor zijn

1 Reactie
stokkickhuysen
stokkickhuysen19 dec. 2019 - 21:22

Eens. Wie doet dat eigenlijk? Als je comment waar is dan worden er in boerencontext wel heul veul rare vergelijkingen gemaakt

Katootje2
Katootje219 dec. 2019 - 13:57

"De snelweg blokkeren, dat is strafbaar, maar niet voor de boeren “Met de klimaatactivisten van Greenpeace op Schiphol werd afgelopen zaterdag niet overlegd – die werden afgevoerd. Zij hadden de demonstratie wel aangemeld, maar geen toestemming gekregen. Tevens blokkeerden die betogers de openbare ruimte niet, en was hun zaak van een algemeen belang.” Ook als de boeren en bouwers wel rechtmatig demonstreerden, ziet de hoogleraar elementen die hun harde acties niet rechtvaardigen. Ten eerste voerden zij, in tegenstelling tot bijvoorbeeld klimaatactivisten, actie voor hun directe eigenbelang. Ook benadeelden zij mensen die niets met de kwestie te maken hebben, in plaats van de mensen die de touwtjes in handen hebben. Tot slot duurden de acties onevenredig lang, vindt Brouwer - https://www.trouw.nl/binnenland/de-snelweg-blokkeren-dat-is-strafbaar-maar-niet-voor-de-boeren~ba1a7b42/

2 Reacties
Andy JPL
Andy JPL19 dec. 2019 - 18:21

Als het voor boeren niet strafbaar zou zijn, waarom hebben ze dan een boete gekregen? Of ben je gewoon weer popie jopie aan het doen? Of gelden jouw regels dan ook voor de boeren die zich wel aan afspraken hebben gehouden?

Katootje2
Katootje219 dec. 2019 - 23:12

"Dat is merkwaardig, stelt hoogleraar algemene rechtswetenschap Jan Brouwer."

WatVroegerLinksWas
WatVroegerLinksWas19 dec. 2019 - 12:43

Protesterende boeren worden op één lijn getrokken met de moorddadige terroristen in Vught? Het enige verschil is het baardje en de huidskleur? Serieus? Die domme "jodenuitspraak" van die boerenleider wordt terecht afgekeurd. Maar deze krankzinnige uitspraken van Derks worden hier toegejuicht? Waar zijn we in vredesnaam beland? Is in de file staan achter een trekker even erg als opgeblazen of doodgestoken worden door terroristen die je haten vanwege de cultuur waarin je bent geboren? Is dat de norm onder Joop-lezers? Als je wil, dat je publiek gereduceerd wordt tot écht alleen nog maar een handjevol losgeslagen radicalen, moet je vooral op deze koers doorvaren. Goed bezig jongens.

3 Reacties
Karingin
Karingin19 dec. 2019 - 14:11

Het verschil tussen de uitspraken van Pieter en dat geboerte, is dat Pieter humor bedrijft en die idioot het serieus meende.

Sonic2
Sonic219 dec. 2019 - 17:06

Kinderachtige reactie van een ultra nationalist. Derks concludeert terecht dat boeren van alles mogen. En "andere jongemannen" mogen niets. Een Marokkaan die een vrouw na sist. De islam. Maar ga eens in dorpen kijken. Meng je eens met Nederlandse jongens van 15 tot 25 en daar druipt ook het seksisme van af. Moslim zijn anti homoseksueel? Ga eens in een gemiddeld Nederlands dorp kijken en je ziet dat homoseksualiteit op zijn meest gedoogd wordt. Lees een dagje DDS of GS om te kijken hoe ze daar over homoseksuelen denken. Moslims schijnen te hard te rijden in auto's. Doen echt niet alleen moslims. Als dit moslims waren geweest dan had Wilders geroepen tot het uitzetten van deze mensen. Trump steunen is prima. Erdogan steunen is vreselijk. Poetin, Orban steunen is prima. Maar steun je Erdogan dat is dan een schande. Als moslims dit hadden gedaan was dit als een soort burgeroorlog gezien. Dubbele moraal bij krankzinnig rechts dus. En dat is het dus. Radicaal en uiterst rechts is dermate totaal krankzinnig geworden dat ze niet lezen wat links nu eigenlijk wilt. Vrijheid van meningsuiting betekent ook dat je voor Erdogan mag zijn. Dat je aan de Palestina kant staat van de discussie. Dat je tegen Zwarte Piet mag zijn. En dat je voor een halvering van de veestapel mag zijn. Maar u verdedigt alleen uw eigen vrijheid van meningsuiting. En over Joop gesproken. Met Joop gaat het een stuk beter als Jensen. Met Joop gaat het beter aflopen als die pauper omroep Ongehoord Nederland. Die zijn eerste relletje met Haye van der Heyden al heeft gehad. Geenstijl haar ratings kelderen. DDS is vooral populair bij FvD voetvolk. Losgeslagen radicalen zitten op rechts. U bent er een voorbeeld van. Ik zie hier niemand die ik onder het mom losgeslagen of radicaal zou willen scharen. Op links dan. Op rechts komen genoeg figuren in aanmerking

WatVroegerLinksWas
WatVroegerLinksWas20 dec. 2019 - 9:50

"ultra nationalist" "u verdedigt alleen uw eigen vrijheid van meningsuiting" "Losgeslagen radicalen zitten op rechts. U bent er een voorbeeld van." Sonic, ben je wel goed in je hoofd?

Greendutch
Greendutch19 dec. 2019 - 12:03

hahaha, rake typering. weer een totaal andere gedachtenstroom. het gaat diverse kanten in. ik zou willen dat ik af en toe wat meer humor en minder teleurstelling of frustratie zou hebben.

1 Reactie
Minoes&tuin
Minoes&tuin20 dec. 2019 - 7:26

Moeilijk soms inderdaad! Er gebeurt zoveel tegelijk in binnen- en buitenland. Je wordt er niet bepaald vrolijk van! Ik weet nog dat vroeger 'Ha Die Massa' hetzelfde effect had op mij als Derks hier. Dat lachen gezond is geloof ik meteen.

Minoes&tuin
Minoes&tuin19 dec. 2019 - 11:27

Pieter Derks, chapeau, heb er niets aan toe te voegen.

DaanOuwens
DaanOuwens19 dec. 2019 - 9:42

Het zijn niet alleen de boeren het zijn ook de extreem rechtse Nederlanders die meer mogen dan anderen. Er is geweld gebruikt tegen politie, er is met tractoren op de snelweg gereden en een extreem rechtse sympathisant schrijft hier: Het was vandaag een geweldige actie dag van de boeren, de demonstraties waren in het hele land, we hebben eindelijk ons verhaal op de tv kunnen vertellen en het is nergens uit de hand gelopen. Het is in het hele land uit de hand gelopen. Niet alleen de boeren maar ook extreem rechts wordt zelfs extremer. Hoewel Joop toch een van oorsprong linkse site is pleiten extreem rechte posters voor een spreek verbod van links zoals: Boeren vergelijken met islamitische strijders die ook in de ‘Lage Landen’ vele doden op hun geweten hebben, vind ik nu ook niet bepaald erg kies. Kritiek hebben op de radicalisering van boeren mag niet, want het is: niet kies. Ik vind de enorme schade die deze waardeloze boeren ondernemers aan het milieu toebrengen niet kies. Ik vind de fraude met registratie en keurmerken niet kies. En ik vind de manier van actie voeren niet kies. Een tractor is geen vervoermiddel en niet voor niet hebben die dingen op de snelweg niets te zoeken. Als een boer beweert dat hij eindelijk zijn verhaal heeft kunnen vertellen had hij dat ook op een normale manier moeten doen om gehoord te worden. Als de boerenleiders hun mond open doen komt er vuil en verrotting uit. Zich zelf vergelijken met slachtoffers van de holocaust, als doel uitspreken dat stedelingen honger moeten proeven, dan ben echt niet goed bij je hoofd. Het probleem is niet dat anderen niet naar hun willen luisteren, het probleem is dat er slecht waanzin uit hun mond komt. De boeren en extreem rechts kiezen meer en meer voor verharding van de polarisatie in Nederland. Volgens mij is het hoog tijd om met gelijke munt terug te betalen.

5 Reacties
Libertain
Libertain19 dec. 2019 - 12:15

("De boeren en extreem rechts kiezen meer en meer voor verharding van de polarisatie in Nederland.") Dit is een glijdende schaal die al paar jaren aan de gevaarlijke gang is onder het bewind van de neoliberalen die proberen op die manier steeds bovenop te blijven surfen, tevens politieke voordeeltjes voor hun ultrarechtse politiek mee te blijven halen. Toen de speciale eenheden niet ingrepen om de versperring die door de terreurfriezen op de snelweg geworpen was, werd dit stilzwijgend geaccepteerd is toen werkelijk de dam vanaf gekomen omdat het lijkt dat extreem-recht in Nederland hiermee carte blanche voor het autosnelweg terreur heeft gekregen. Misschien was dat toen ook de verborgen bedoeling.

DanielleDefoe
DanielleDefoe19 dec. 2019 - 15:35

Het was niet alleen autosnelwegterreur. Boeren hebben ook iets tegen OV reizigers aangezien het Groningse busstation ook was geblokkeerd.

Sonic2
Sonic219 dec. 2019 - 18:08

In Nederland heb je geen opkomstplicht. Op een gegeven moment is de polarisatie zo groot dat mensen stoppen met stemmen. Je ziet dat patroon zich al bij Wilders en de PVV voltrekken . De Hond weigert door te rekenen of die virtuele PVV stemmers ook komen opdagen. Vanavond nog net zijn peiling lopen invullen. Die vol zat met FvD en PVV vragen. Dat Nederland polariseert is gedeeltelijk het geval. Ik zie partijen in het midden ook juist beter en constructief samenwerken. Nederland schijnt versnipperd en gepolariseerd te zijn en onbestuurbaar. Maar Rutte 2 diende de regeerperiode uit. En dat Rutte 3 gaat vallen. Denk het niet. Er kon een begrotingsakkoord, woon akkoord, sociaal akkoord gesloten worden. Nederland is prima bestuurbaar. De uitersten zijn wel extremer geworden.

Joost mag 't weten
Joost mag 't weten19 dec. 2019 - 23:26

"Met gelijke munt terugbetalen" Nou nou... Lang in de file gestaan of zo?

Minoes&tuin
Minoes&tuin20 dec. 2019 - 7:34

Ik ben het hier met DaanOuwens helemaal eens.

Deplorable Lefty
Deplorable Lefty19 dec. 2019 - 6:13

Boeren vergelijken met islamitische strijders die ook in de 'Lage Landen' vele doden op hun geweten hebben, vind ik nu ook niet bepaald erg kies. Dit ontaardt in een wedstrijdje 'ver plassen' als het gaat om het gebruiken van ongepaste metaforen, linksige boeren-bashers laten zich ook niet onbetuigd.

1 Reactie
Thelonious Monk
Thelonious Monk19 dec. 2019 - 12:44

"ook in de ‘Lage Landen’ vele doden..." Ah, je hebt het met een woordentruukje over België, omdat je die vele doden in Nederland niet kunt vinden. De extreemrechtse Karst Tates doodde in Nederland acht mensen, de extreemrechtse Tristan van der Vlist zes. Zullen we de zaken in proportie blijven zien?

Jasje
Jasje19 dec. 2019 - 4:51

Wat is dit weer een genot om te beluisteren???? Zo heerlijk sarcastisch en wáár

Brurus64
Brurus6418 dec. 2019 - 22:51

Deze reactie is verwijderd

I am Legion
I am Legion18 dec. 2019 - 22:22

Onzin. Ze doen niet meer dan grote groepen stakers van diverse beroepsgroepen en demonstranten vaak al eerder deden dan met hun massale naar een demonstratieplaats trekken het openbaar vervoer voor een groot deel landelijk en binnensteden daar waar ze samenkwamen platleggen wat dan veel hinder oplevert voor derden. Ze doen waar het om blokkades, bezettingen, en daarbij direct of indirect schade veroorzaken gaat ook niet meer dan veel milieu-activistische demonstranten, studenten, of antiglobalisten deden. Ze werden zeker niet minder hard aangepakt daar die anderen vaak langdurig toegestaan werd door te gaan vanwege uitblijven van ingrijpen ondanks hinder en schade. Daarenboven werden leden van die andere groepen niet of nauwelijks opgepakt, en anders meestal niet strafrechtelijk vervolgd, en nog minder vaak veroordeeld tot een straf en/of schadevergoeding.

dickser
dickser18 dec. 2019 - 22:17

Tijdstip is ook helemaal verkeerd gekozen, wie tergt agrariërs in de winter

JanVG2
JanVG218 dec. 2019 - 20:34

Het is schandalig dat jongeboeren de holocaust erbij halen, maar het is geen probleem als hun tegenstanders die holocaust erbij halen om hen aan de schandpaal te nagelen. De meest besproken uitspraak kwam van Roos Vonk, maar ook de PvdD (bijv Herman Galle) etc vinden dat die vergelijking moet kunnen .. en worden ook maar halfhartig of niet tot de orde geroepen. Dat die uitspraken ook impliciet boeren uitmaakt voor nazi's .. ach who cares. Gek dat boeren zich niet gehoord of gerespecteerd voelen door hun medeburgers .. Hoe zouden ze toch dat idee kunnen krijgen??? Dan volgt vervolgens een betoog .. nee, niet in alles maar alleen in bepaalde delen gaat de vergelijking op ... Maar als wat opgewonde over-de-rooie jonge boeren op onderdelen een vergelijkbare vergelijking maken .. SCHANDE!! En geen verweer is acceptabel ... dat mag alleen mensen van onze club ... Zijn de uitspraken door de boeren allemaal " goed" ? Nee, natuurlijk niet! Maar te doen alsof zij de enigen zijn die grof geschut inzetten om " gehoord" te worden is op z'n minst gezegd hypocriet

1 Reactie
stokkickhuysen
stokkickhuysen19 dec. 2019 - 22:13

Gek dat boeren zich niet gehoord of gerespecteerd voelen door hun medeburgers .. Hoe zouden ze toch dat idee kunnen krijgen??? Eindelijk kan ik mijn filmkennis gebruiken: 'They drew first blood'

Drunken Pumpkins3
Drunken Pumpkins318 dec. 2019 - 16:48

Alles waar facisten en xenofobe racisten voor staan mogen doorgaan. Zo ook se relboeren. Maar oh wee als je vreedzaam demostreerd oo de dam. Dan word je in elkaargeslagen door de ME en "oogeruimd"

11 Reacties
Jorah
Jorah18 dec. 2019 - 17:47

De organisatie waar jij het logo van gebruikt heeft anders meerdere malen het demonstratierecht van anderen onmogelijk gemaakt. Evenals fysiek geweld gebruikt tegen demonstranten. En lopen vaak met gezicht bedenkt over straat om niet geïdentificeerd te kunnen worden tijdens hun strafbare acties Dat zijn zaken die bij het fascisme passen. Zou je daar een reflectie op willen houden? Bij voorbaat dank.

Jerry Bidet
Jerry Bidet18 dec. 2019 - 18:20

De klappen kwamen hard aan, afgaande op de 'spelling'.

Nico de Mus
Nico de Mus18 dec. 2019 - 19:09

Niks gelezen ,wanneer gebeurd?

mariamaria2
mariamaria218 dec. 2019 - 19:22

Ja hoor kom je weer aan met de riedel dat alle boeren fascisten en racisten zijn. Noem eens voorbeelden? Dat ge-frame iedere keer.

Deplorable Lefty
Deplorable Lefty19 dec. 2019 - 6:18

@ Jorah Rake reactie. Zou DP enig besef hebben van wat er zich enkele jaren geleden allemaal in Hamburg heeft afgespeeld?

DeKleineSalamander
DeKleineSalamander19 dec. 2019 - 9:47

@Jorah, Ja daar wil ik wel even op reflecteren. Ik sta hier met volledige naam en zonder gezichtsbedekkende kleding. Dat sommige antifa dat anders doen kan ik wel begrijpen, is hun keuze maar is niet mijn keus. Gelukkig wat diversiteit , heel anders dan de stoottroepen van het FvD. Je wil niet in elkaar worden geslagen door hooligans, meelopers en rechtsextremisten van bijvoorbeeld het FvD.Kan ook een reden zijn om je gezicht te bedekken. Ook hier weer een typische omkering van feiten ala Marc van den Oever, FvD en FDF. Bij KOZP demo moesten we, terwijl wij aan alle voorwaarden voldeden, toch voor onze veiligheid in een politiebusje worden afgevoerd. Dat was niet voor niets, want anders waren door de hooligans, meelopers en rechtsextremisten in elkaar geslagen. En ik heb heus ook wel eens een Pegidademo geblokkeerd.Zonder geweld. Met mijn lichaam( dus niet met een tractor). Burgerlijke ongehoorzaamheid verbieden is niet wat ik wil. Wel het opkomend fascisme, met verschillende middelen bestrijden. Niet uit louter alleen eigen belang zoals daar wel bij de boeren sprake van is. Dus ja als je door wilt blijven framen, aan jou de keus.

MountEverest
MountEverest19 dec. 2019 - 13:13

@Sjoerd Zover ik weet demonstreren de boeren niet tegen extreemlinks maar tegen de regering, andere bestuurders, grote bedrijven, supermarkten en de NPO. Dus tegen de macht. Daar moet voor jou toch veel herkenbaars in zitten. Bij demonstreren horen blokkades, burgerlijke ongehoorzaamheid, spandoeken, protestbijeenkomsten, afleggen van verklaringen etc. De overtredingen van de boeren bestonden uit het hinderen van 2 ambulances en vuurwerk gooien naar de politie. Er zijn 100 bekeuringen uitgedeeld. Je moet de zaken wel in verhouding zien: In bepaalde wijken is het heel normaal om hulpverleners te molesteren, zodat die alleen onder politiebegeleiding hun werk kunnen doen. Een aantal Nederlanders is uit gereisd naar Syrië om daar de vreselijkste misdaden te plegen.

MountEverest
MountEverest19 dec. 2019 - 13:26

@Sjoerd Antifa-terroristen vormen een gewelddadige club die verboden moet worden. Als ik jouw streven naar radicale en draconische maatregelen lees en jouw afkeer van onze democratie zie, krijg ik sterk de indruk dat jij je op de grens tussen extreemlinks en linkse extremist beweegt. Het wordt voor jou hoog voor wat introspectie.

Sonic2
Sonic219 dec. 2019 - 18:22

@ Jorah Wat zegt hij onjuist eigenlijk. Zolang je in dit land behoort tot het leger der nationalisten mag je alles doen. Vervang het woord boeren door moslims en je had hier alle schreeuwers moeten mee maken. Er wordt zeker met 2 maten gemeten. Ik ben geen aanhanger van AFA. Ik vind gewelddadige reacties verwerpelijk. Maar wat is er verkeerd aan om anti fascisme te zijn? En voor de rest heb ik gemist dat AFA Joden naar Auswitz heeft getransporteerd. Ik mis ook dat AFA sociaal darwinisme overneemt. En ik mis ook dat AFA voor een rassenstrijd zou zijn. AFA is ook niet voor klassen samenwerking. Eerder voor een klassenstrijd. En u doet hetzelfde als iedereen doet. Bij het woord communisme meteen Pol Pot er bij halen. Bij het woord communisme meteen Stalin er bij halen. Bij het woord democratisch socialisme meteen de DDR er bij halen. Precies zoals de sociaal democraten het willen en precies zoals rechts en uiterst rechts het willen. Zo is er namelijk maar 1 alternatief. De sociaal democratie. De sociaal democratie levert maar matig. Economisch en nationalistisch rechts veroorzaakt AFA. U gaat mij weg zetten als extreem links en als geweld verdediger. Maar u maakt het wat te simpel en met u nog wat anderen met nationalistische trekjes. Er worden hier reacties vol geschreven met mensen die met hun vingers wapperen dat we de voedingsbodem voor extreem rechts moeten weg halen. Dat links het over een rechtse boeg moet gooien. Terug naar de arbeiders. En nu het over uiterst links gaat is het allemaal gewelddadig. Allemaal fascistisch. Mag je iedereen belachelijk maken. Mag je brabbelen over reflectie. Nog nooit u op enige reflectie kunnen betrappen. En nog een aantal hieronder ook niet. Laat uiterst rechts een aan zelfreflectie doen. Doodziek wordt je ervan. Altijd maar SP/ GL/ en andere organisaties afkraken. Nooit eens naar de voedingsbodem kijken. Maar dat is te veel gevraagd voor krankzinnig rechts.

Jorah
Jorah19 dec. 2019 - 20:09

Ach Sonic toch wat een hoop uit de lucht gegrepen vooroordelen gebaseerd op de onderbuik. PS ik heb zeer veel sympathie voor de SP.

DeKleineSalamander
DeKleineSalamander1 jan. 2020 - 11:16

@Mount Everest en andere rechtse 'rakkers'. Hoezo wel 'in de juiste verhoudingen zien'. De boeren demonstreren gezien hun uitlatingen op straat en in de krant mede tegen links en helemaal tegen radicaal links. Zij noemen dat extreemlinks en zoals jij doet met antifascisten die je antifa- terroristen noemt. Verder zijn de stemming makende punten de rookgordijnen die je er allemaal bijhaalt typisch voor de meelopers van het opkomend fascisme. Cordon sanitair voor de partijen die het gezwel voort willen laten woekeren en niet over de feiten willen discussiëren of deze omdraaien.

Buitenstaander
Buitenstaander18 dec. 2019 - 16:20

Zo heeft blijkbaar iedere protestgroep een privilege.... :-) Of je nou een universiteit bezet; een kruispunt bezet, of een stal binnendringt. Mooi land toch NL, waar dat allemaal kan en mag....

Erommel
Erommel18 dec. 2019 - 16:07

Deze reactie is verwijderd

1 Reactie
Luneau
Luneau19 dec. 2019 - 1:04

Hoezo zijn we dan niet meer Nederland?

Salama.
Salama.18 dec. 2019 - 15:33

Wat is er mis met mannen met baarden dat die eerder opgepakt worden dan boeren? En boeren met baarden dan? Al die willen te kaap'ren varen Moeten mannen met baarden zijn Jan, Pier, Tjores en Corneel Die hebben baarden, die hebben baarden Jan, Pier, Tjores en Corneel Die hebben baarden, zij varen mee

4 Reacties
MountEverest
MountEverest18 dec. 2019 - 18:44

De mannen met baarden die jij noemt zijn jihadisten, terroristen, killers die vijandig staan tegenover Nederland. Mensen die lange gevangenisstraffen verdienen in de EBI. De boeren demonstreren en houden zich aan de rechterlijke uitspraak m.b.t. de blokkades van de DCs. Ze blokkeren de A1, dat gebeurde in het verleden ook in Dodewaard waar ook nog eens de locale bevolking werd het geterroriseerd door dwaze anti-kernenergieactivisten. De studenten die het Maagdenhuis bezetten richten voor 500.000 euro schade aan. In de Vondelstraat werden barricades opgeworpen en vonden complete veldslagen plaats net als in 1980 tijdens de inhuldiging. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De linkse hetze tegen de boeren mist elke grond.

JanB2
JanB219 dec. 2019 - 8:23

@ Mounteverest Dat de politie ingreep bij de Maagdenhuisbezetting en ook bij de demonstratie's in Dodenwaard (er gold zelfs een schietbevel tav diegenen die binnen de omheining van de centrale kwamen (werden als terrorist beschouwd)) laat je maar even buiten beschouwing. Dat de boeren geen strobreed in de weg wordt gelegd bij hun ontwrichtende actie's waarbij met zwaar vuurwerk naar hulpverleners wordt gegooid die nota bene een stoet van deze kinkels begeleiden (!) en een ambulance hinderen en in gevaar brengen ook. Je meet met 2 maten.

MountEverest
MountEverest19 dec. 2019 - 13:16

@JanB De door de boeren aangerichte schade is heel beperkt gebleven. Zeker als je het vergelijkt met de bomaanslagen, brandstichting, veldslagen met de politie en de inhuldiging van 1980. Alleen al op 30-04-1980 vielen er honderden gewonden.

DanielleDefoe
DanielleDefoe20 dec. 2019 - 10:21

De baarden van Corneel cs. betekenen dat het piratenleven iets is voor volwassenen en niet voor jongens van een jaar of 12.