Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Het lied werd verkracht. Bij de hogere tonen klonk het ronduit vals. Sorry Barry.
Sorry hoor. Wakker worden uit je idyllische jeugdjaren. Het is niet om aan te horen.
Wel een heel lange lijst artiesten. Dat zegt iets over de Nederlandse psyche. Blijkbaar is die aan de sentimentele en populaire kant. Als iedereen in jubel uitbarst is er iets aan dat wrang en verplichtend is. Verplicht iets moois te vinden is net als verplicht naar de Nachtwacht moeten of het Wilhelmus adoreren.. Terwijl Rembrandt toch veel intensere zaken op doek heeft gezet en er veel mooiere verzen zijn geschreven dan een lofdicht op een man die opportunisme niet vreemd was. Het is nooit de bedoeling geweest om het begrip kunst te verengen tot enkel fraai en algemeen geliefd. Dat zou pas echt oppervlakkig zijn
De man is natuurlijk überhaupt gezegend met een fantastische stem. Vocale aspect van de Golden Earring is ook iets wat veel te weinig aandacht krijgt. De (samen)zang van Hay / Kooymans zou ik zelfs willen scharen onder Lennon/McCartney (Beatles) en Henley/Frey (Eagles).
"Vocale aspect van de Golden Earring is ook iets wat veel te weinig aandacht krijgt." Niet zo vreemd als de beste zanger van de band zich meestal moet beperken tot de tweede stem, want vergeleken met Kooijmans is Hay vocaal toch echt heel erg beperkt.
Erg mooi gedaan. Fantastisch trouwens om te zien hoe onze betere 'oude' rockers nu categorisch oogsten van hetgeen waar zij een leven lang mee bezig waren. Zo ook Boudewijn de Groot, Henny Vrienten, Ernst Jansz, George Kooijmans, Cesar Zuiderwijk en heel veel anderen (Barrelhouse bv, Akkerman). Zij kunnen zich nu deze artistieke uitstapjes veroorloven. Niet alleen omdat het kan, maar omdat ze het kúnnen wegens unieke rugzakken volgestopt met een schat veel ervaringen. Grijs gedraaid? Welnee. Juweeltjes en daar geniet ik van :-)
Het leuke van dit onderdeel van DWDD vind ik, dat artiesten niet alleen een lied van (een) collega('s) zingen, maar er vaak ook nog een (geheel) eigen draai aan geven. Dat maakt het lied weer nieuw en soms zelfs wat mij betreft beter dan het origineel! Deze uitvoering van Barry Hay mag er zeker zijn in dit licht.
Ik vond het niet zo bijzonder. Maar ik vind het liedje ook niet bijzonder, maar dat zal aan mij liggen. Daarentegen vond ik Nick & Simon met 'Naast jou' van Boudewijn de Groot wel erg mooi. Dat ligt dan ook weer niet direct aan Nick & Simon, die het overigens goed uitvoerden, maar aan de kracht van het lied.
"Daarentegen vond ik Nick & Simon met ‘Naast jou’ van Boudewijn de Groot wel erg mooi." Maar het kan niet in de schaduw staan bij de uitvoering met Jan Rot en het Metropole Orkest waardoor ze zich lieten inspireren, daarvoor blijven ze veel te braaf en netjes. Hoor hier hoe Rot er een nichtennummer van maakte en zie hoe Boudewijn zich toch een beetje ongemakkelijk voelt bij die lonkende Rot: https://www.youtube.com/watch?v=rPvUsUUa09s
@ Piet de Geus. Ik ben het helemaal met je eens. Maar dankzij de kracht van het liedje vond ik Nick & Simon bij DWDD beter dan Barry Hay.
Goeie gast die Berry , opgegroeid met de golden E dikwijls live gezien . Vol goede moed heb ik het “ beeldschone “ afgeluisterd , nog een keer en nog een keer , smaken verschillen ik vond er weinig moois aan . Laat hem wat mij betreft maar in zijn comfortzone blijven .
Terug naar mijn integratie cursus merkte ik het volgende, maar misschien ligt het aan mij hoor! ''Mag het licht uit'' ik zie hier geen vraagteken achter de zin, waarom ? ''Het licht mag uit'' de zin hier is geen vraag en hoort inderdaad geen vraagteken. Was het een vraag van de zanger of een opdracht aan iemand om het licht uit te doen? Weet je, laat maar!