Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Remkes: boerencrisis reikt veel verder dan stikstof

Bemiddelaar noemt eerste overleg zonder protestboeren "buitengewoon constructief"
Joop

Badgasten Italië lopen risico torenhoge boetes door extreem-rechts beleid

  •  
28-06-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
56 keer bekeken
  •  
36179088292_b1c99b14dc_k

© cc-foto: Michele Vascellari https://flic.kr/p/X82hum

Wie deze zomer in Italië naar het strand gaat moet extra oppassen. Wie een product of dienst afneemt van een verkoper zonder vergunning loopt het risico beboet te worden. De bedragen voor de boetes lopen op tot 7000 euro.
De nieuwe extreem-rechtse regering van Italië zoekt naar maatregelen om migranten het leven zo lastig mogelijk te maken. Veel van de verkopers op stranden zijn migranten. Ze verkopen nagemaakte modeartikelen of verzorgen bijvoorbeeld massages, haren vlechten of henna-tatoeages. De minister van Binnenlandse Zaken Matteo Salvini, tevens vicepremier en leider van de extreem-rechtse Lega, wil op korte termijn een wet doorvoeren die de vrijheid van handelaren drastisch inperkt maar ook een risico is voor de toeristen die ze bedienen.
De maatregel ‘Veilige Stranden’ bevat ook hoge boetes voor de handelaren, van 2500 tot 17500 euro. Calvini breidt daartoe een reeds bestaande wet tegen de handel in namaakproducten uit.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (73)

DonDonaldSucks
DonDonaldSucks29 jun. 2018 - 18:32

Ik kan me het verschijnsel van Parijs herinneren, 1985.

korheiden2
korheiden229 jun. 2018 - 12:56

Vele Nederlanders zijn hierin bijzonder hypocriet. Ik was zelf een keer in Kusadasi en nogal wat Nederlanders gingen met vijf nep-merkonderbroeken en dito t-shirts het vliegtuig in. Want het is goedkoop hè.

1 Reactie
Loebkesman
Loebkesman29 jun. 2018 - 22:50

Het voordeel van die onderbroeken is dat je, nadat ze twee keer gewassen zijn, ze gewoon aan kunt houden als je moet poepen.

Burke
Burke29 jun. 2018 - 12:23

Ik dacht dat economische vrijheid juist een rechts dingetje was?

ExqueeseMe
ExqueeseMe29 jun. 2018 - 8:51

Doe mij nog 20 van dit soort artikelen en de woorden extreem rechts betekenen helemaal niets meer. Als we alles als extreem rechts gaan betitelen wordt het woord wel heel erg aan erosie blootgesteld. Met dit tempo is straks zelfs D66 extreem rechts te noemen. Ik gruwel zowel van extreem rechts als extreem links maar op de een of andere manier krijgt extreem links hier een podium. Enge gedachte.

1 Reactie
Anneweer
Anneweer29 jun. 2018 - 21:08

Oh, dit is nog gematigd. Wacht maar even tot de artikelen over de slavernij en Zwarte Piet weer komen, dan ben je ineens behalve extreem rechts ook racist.

Inhoudelijk_Debat
Inhoudelijk_Debat29 jun. 2018 - 6:31

Het is misschien verstandig niet alles direct extreem-rechts te noemen. Het is nota-bene een coalitie tussen een rechtse en een linkse partijen. Dit komt zo over als wat inhoudsloos schelden schelden, er had net zo goed kunnen staan "Badgasten Italië lopen risico torenhoge boetes door stom beleid" en "De nieuwe stomme regering van Italië zoekt ". Sterker nog, in feite is dat wat er staat.

2 Reacties
Appi Mohamud
Appi Mohamud29 jun. 2018 - 9:02

Ik weet dat de perspectief beetje opschuift naar mate het meer extremer word, maar dit is gewoon een rechts en extreem fascistisch rechts. Dan komt rechts mischien over als links maar dat is gewoon optische illusie, u weet wel, net zo als wit niet wit uitziet in een nog witter kamer.

Ozon
Ozon29 jun. 2018 - 10:44

Oh, dat is volstrekt normaal hier. Ik heb al een keer PvdA rechts genoemd zien worden en alle partijen daar rechts naast “extreem rechts” of “radicaal rechts” of iets in die bewoordingen. Het zal inderdaad van het perspectief afhangen, zoals Appi zegt.

Mostafa
Mostafa29 jun. 2018 - 5:48

Namaakproducten maken door de Italiaanse Maffia mag wel maar verkopen van deze producten is strafbaar ? Hhhhh Ik hoor de Paus daar zin de stilte roepen: Amen jongens!

korheiden2
korheiden228 jun. 2018 - 21:00

En nu? Niet meer naar Italië?

9 Reacties
Mostafa
Mostafa29 jun. 2018 - 5:48

Ja en nee.

Bernie2
Bernie229 jun. 2018 - 6:48

In mijn sociale actieradius geldt voor Europese landen waar extreemrechts regeert (Hongarije, Turkije, Polen, Italië, Servië etc) een negatief reis- vakantieadvies. Burgerlijke isolatie. Toch wel het minste dat je kunt doen om de regerende smeerlappen te laten weten dat échte mensen elders ze in de gaten houden.

Flip van Veen
Flip van Veen29 jun. 2018 - 8:14

"échte mensen" Wat mag je met onechte mensen doen?

JasDon
JasDon29 jun. 2018 - 8:51

Succes Bernie, Ik blijf geld uitgeven in Italië, mooi land, mooie mensen en vaak goed weer.

Appi Mohamud
Appi Mohamud29 jun. 2018 - 9:04

"Wat mag je met onechte mensen doen?" Met poppen en robots mag je zelf weten zolang ze geen staatsburgerschap hebben.

RonVa
RonVa29 jun. 2018 - 9:13

@ Bernie 'échte mensen' In het verleden waren er ook groepen die sprak over echte mensen en andere onechte/ minderwaardige mensen. Misschien goed om eens bij je eigen radicale uitspraken stil te staan.

Ozon
Ozon29 jun. 2018 - 9:48

Bernie In de gaten houden van een afstandje dan toch wel?

Bernie2
Bernie229 jun. 2018 - 10:36

Als ik het heb over echte mensen doel ik op hen die onder meer een maatschappij (al dan niet mondiaal) op een gezonde manier vooruit helpen en voor wie grenzen minder belangrijker zijn dan de mensen die ze om diverse redenen te ontvluchten. @RonVa: dat waren fascisten danwel racisten meen ik. Onecht, maar levensgevaarlijk.

Ozon
Ozon29 jun. 2018 - 10:55

En zo zie je dat de untermensch nooit ver weg is. Sorry, de “onechte mens”: dieren. Gelukkig wel veilig achter het hek dat ze zelf opgetrokken hebben. Hmm, overpeinzing, een negatief reisadvies, betekent dat dat je ze massaal naar NL wil hebben? Uit veiligheid?

JanBakker2
JanBakker228 jun. 2018 - 20:48

Aan de Spaanse kust kwam ik ze ook met bosjes tegen. Denk als men dit in Amsterdam op elke staathoek zou doen, namaak merkartikelen verkopen, er ook boetes zouden volgen

5 Reacties
Mostafa
Mostafa29 jun. 2018 - 5:53

Wie is erger ? mensen die drugs maken of mensen die drugs verkopen ?! Anders, haal eerst alle die nagemaakte Chinese spullen in je eigen huis weg !! Wie in Nederland Geen nagemaakte Chinees spullen thuis heeft is een heilige wonder!

Anneweer
Anneweer29 jun. 2018 - 7:59

Dan ben ik een heilig wonder. Ik heb nooit belang gehad bij die peperdure merken, en dus ook geen behoefte om me te behangen met de schijn daarvan. Wanneer ik op vakantie ben investeer ik liever in lokaal handwerk of kunst zodat ik een uniek product heb. Dat het gevolg is dat ik er maar eentje kan kopen omdat zoiets nu eenmaal duurder is, dat zij dan maar zo. Wel vind ik de productie/koop/verkoop van die namaak artikelen diefstal, ongeacht of dat door migranten of niet-migranten gebeurt. Verder lijkt het me nogal logisch dat verkoop op het strand door niet-vergunninghouders degenen die wel moeten betalen op oneerlijke achterstand zet. Degenen die betaald hebben zullen niet alleen hun investering er uit moeten zien te halen, maar ook nog eens hun afzetmarkt zien dalen door a. een enorme concurrentie, en b. irritatie van de potentiële klanten door het continue aangesproken worden door horden (vaak opdringere) verkopers.

ruma ankka
ruma ankka29 jun. 2018 - 8:17

Hm, dan ben ik een heilig wonder. Ik heb veel spul made in China vooral elektronica maar dat is zeker geen namaak.

RonVa
RonVa29 jun. 2018 - 9:19

Mostafa, Dan ben ik blijkbaar een heilig wonder. Ik zie niet wat hier op tegen is. Die verkopers worden vanuit het criminele circuit uitgebuit, misbruikt en verdienen er bijna niets aan. Dit verbieden is geen oplossing voor hun situatie maar dat is het door laten gaan helemaal niet.

LaBou
LaBou 29 jun. 2018 - 9:35

"Ik heb veel spul made in China vooral elektronica maar dat is zeker geen namaak." In de fietswereld is chinarello (nepperds, gebaseerd op het merk Pinarello) een begrip.

JeffreyKatoen
JeffreyKatoen28 jun. 2018 - 18:15

Ik zie niet in wat er extreem-rechts is aan beleid welke vereist dat je een vergunning nodig hebt om op het strand iets te verkopen. Dit beleid kennen we in Nederland ook. Daarbij zijn er waarschijnlijk mensen met vergunning die al mogen verkopen op het strand.

1 Reactie
Loebkesman
Loebkesman28 jun. 2018 - 21:12

En ze verkopen ook nog eens namaak-produkten. Oneerlijke concurrentie. De wel belasting betalende middenstander heeft er last van.

Cliff Clavin
Cliff Clavin28 jun. 2018 - 17:21

Volgens mij zijn de rechtse reageerders hier, die belast zijn met al die moderne kwalen (xenofobie, islamofobie, uitkeringsgerechtigdenfobie, linksfobie, vrouwenfobie, en andere vormen van gekte), in werkelijkheid: schooljongens, die nog niet zelf bier en shag mogen kopen. Ik voel aan mijn water (van uitstekende huidhoudkwaliteit), dat deze jongeheertjes in een netwerkje onderling in verbinding staan; en dat ze zich door hun ferme uitspraken tegen alle weerlozen in de wereld al écht een vent gaan voelen. Ze geven ook aldoor schouderklopjes aan elkaar, als er weer een beledigend tekstje op Joop geaccepteerd is. Kennis van de ontwikkelingspsychologie is bij trieste kwesties als deze echt een pré. Dan hoef ik mijn eigen niet druk te maken over die nare praat van de jongere, mannelijke medemens.

12 Reacties
Tom Meijer
Tom Meijer28 jun. 2018 - 20:04

Nou Cliff, je verwoordt hier wat ik al heel lang denk. Het gaat trouwens niet alleen om fysieke volwassenheid.

Cliff Clavin
Cliff Clavin28 jun. 2018 - 20:50

@ Tom Meijer - dank je! Je hebt ook nu weer gelijk. Veel mensen ter rechterzijde zijn emotioneel, dus geestelijk, gestagneerd. Je mag dan wel 'volwassen' zijn, maar je leeft en functioneert op het niveau van een 5-jarige, die nooit goed opgevoed werd. Dat zulke mensen mogen stemmen, dat is onrustbarend.

JanBakker2
JanBakker228 jun. 2018 - 20:53

Ben betere reacties van je gewend Cliff.

Appie Fries
Appie Fries29 jun. 2018 - 4:37

Laten we lekker in een clubje gaan zitten en het alleen maar met elkaar eens zijn, wie het niet met ons eens is schelden we uit, maken we belachelijk en proberen we het leven zo zuur als mogelijk maken. Ik vind dat nogal een zeer extreme gedachtengang van je Cliff, typisch gevalletje van pot verwijt de ketel. Niet dat ik rechts ben, ik walg van beide zijden, maar wat jij hier nu oppert wakkert mijn braakneigingen wel weer extra aan.

Satya
Satya29 jun. 2018 - 5:00

Tom en clif Ik heb hier beneden op jullie gereageert met het boys will be boys artikel in mijn hoofd. Ik begreep cliff al helemaal niet terwijl ik zijn reacties vaak zeer treffend vind, ook dit keer weer bij dit onderwerp. Mijn excuses voor jullie beiden, ik flap er wel vaker dingen uit. Ik hoop dat ik het met deze reactie heb verduidelijkt en jullie het me niet kwalijk nemen.

Satya
Satya29 jun. 2018 - 8:01

Apple fries Rechts is schuldig aan het grote onrecht dat mijn volk word aan gedaan. Hoe kun je dat volk verdedigen?

Wappie Kappie
Wappie Kappie29 jun. 2018 - 8:21

Typische reactie van een joop-reageerder op een ander wereldbeeld. Als het niet past in wat jij vind, dan is de boodschapper niet serieus te nemen om X reden. Als je me vraagt (en ik weet dat ik nu precies doe waarvan ik net zei dat het niet goed was) wat ik denk van de linkse reageerder, dan is dat ze grofweg in te delen zijn in 3 groepen: - De hoogopgeleide sociaal bewogen goedhart. Woont in een net deel van het centrum van één van de grote steden in Nederland. Heeft een baan zonder commercieel oogmerk, maar verdient een beste boterham. Woont groen, rijdt groen. Heeft zelf nooit in een achterstandswijk gewoont. Ziet achterstandswijken als cultureel interessante kansen en nieuw bloed voor een wit Nederland. Ziet (onbewust) iemand met een uitkering als zielig en iemand die geholpen moet worden. Hetzelfde geldt voor mensen uit 'opkomende' landen. "We moeten ze helpen. Ze verdienen beter." Religie is een bron van veel ellende, behalve de Islam. Die religie is onbegrepen en onderdrukt en heeft gewoon nog wat ontwikkeling nodig. Is desgewenst feminist, veganist, allochtoon, Lgbt-voorvechter of iets anders wat goed links en progressief is. Is zelf nooit onderdrukt, gediscrimineert of arm geweest, maar weet wel precies hoe het werkt en hoe het anders moet. - De ex-kraker. Is aanwezig bij elke demonstratie of tegendemonstratie in zijn/haar omgeving. Laat zich niets voorschrijven door het kapitalistische bolwerk in Den Haag. Werken is slavernij. Iedereen is extreem rechts. Heeft zelf niet echt een bepaald idee hoe het wel zou moeten, behalve dat de uitkering veel te laag is en de rest van de wereld te veel geld krijgt. - De nieuwe Nederlander. Is vaak helemaal niet links en progressief in de opvattingen, maar voelt zich verbonden aan links omdat links zo positief over ze denkt. Weet wel dat alle problemen af te leiden valt van het feit dat ze ergens altijd gediscrimineerd worden. Erdogan is zo gek nog niet. Problemen in het oosten zijn de schuld van het westen. Minder wit zal alles oplossen. En die badgasten in Italië? Ik was er vorig jaar op een rustig moment. Ik denk dat er meer mensen op het strand waren die wat te verkopen hadden dan dat er badgasten waren. Na 2 uur was ik het zat. Het enige rustmoment was wanneer ik tot mijn middel in de zee stond. Op alle andere momenten had ik ongeveer 3 verkopers om mij heen staan. De druppel was een verkoper die mijn dochtertje wat in de hand drukte als kado'tje en vervolgens verbaal aggresief ging doen tegen mij toen ik het kado'tje hem terug gaf toen hij er geld voor vroeg. Het is daar niet grappig of onschuldig meer en ik snap de regering best op dit punt.

Cliff Clavin
Cliff Clavin29 jun. 2018 - 8:47

@ Satya - is niet erg, en excuses zijn niet nodig.

Anneweer
Anneweer29 jun. 2018 - 9:03

"Het enige rustmoment was wanneer ik tot mijn middel in de zee stond." Herkenbaar. Voor mij als vrouw komen daar dan nog de jongemannen bij die - zodra mijn partner even niet in de buurt is - behalve de namaakmerken ook nog namaakliefde proberen te verkopen en beginnen te schelden wanneer je ze negeert.

Ozon
Ozon29 jun. 2018 - 10:32

Satya, definieer “rechts”. Wat en wie bedoel je daarmee? Je vond mensen die zich ZELF communist noemden (Stalin, Mao, PolPot en co) extreem rechts, ook mensen die zich links noemen, maar flemen met deze groepen. Je vond socialistisch Nederland ook rechts. Kan je uitleggen wie jij links en rechts vindt? En als we het hebben over “rechts is schuldig aan het grote onrecht”, wie bedoel je dan? Mensen die Kenia (?) hebben gekoloniseerd? Mensen die handelen in Kenia of Afrika? Mensen die kopen van mensen die handelen in Kenia of Afrika? Ik heb het vermoeden dat de mensen die bij de Primark of C&A kopen zullen zeggen dat ze op één van de linkse partijen stemmen, en dat terwijl ze de winkel inlopen, zonder echt nadenken iets kopen wat ze misschien nooit aanhebben. Hoppa, weer een meer vervuild door de verf industrie. Hoppa, weer een hele zwik mensen onderbetaald. Nu is het in de chain van de dure winkels nauwelijks beter, maar wel iets. Tijdens een vakantie in Azië vond iemand op de trip mij asociaal rechts, zij daarentegen, had een hoge pet op van zichzelf: ze had caravans versleept van het UK naar Calais. In de bus van de markt terug naar ons logies probeerde ze me af te zeiken: zij had beter onderhandeld en minder betaald dan ik. Kennelijk vond ze dat een prestatie om over op te scheppen. Ik haar even uitgelegd dat er wat minder mensen in Calais zouden zijn, als meer mensen wat minder zouden afdingen. Want dat was kennelijk ons verschil, zij, sociaal bewogen, zag een moment om het onderste uit te kan te halen, terwijl ik daar met mijn “economische blik” stond, naar de rij verkopers keek, het geringe aantal toeristen en dacht “tja, zij moet ook eten en ik vind dit wel een eerlijke prijs voor wat ik koop”. You tell me, wat prefereer je?

spoorslopers
spoorslopers29 jun. 2018 - 12:08

'Kennelijk vond ze dat een prestatie om over op te scheppen. Ik haar even uitgelegd dat er wat minder mensen in Calais zouden zijn, als meer mensen wat minder zouden afdingen. Want dat was kennelijk ons verschil, zij, sociaal bewogen, zag een moment om het onderste uit te kan te halen, terwijl ik daar met mijn “economische blik” stond, naar de rij verkopers keek, het geringe aantal toeristen en dacht “tja, zij moet ook eten en ik vind dit wel een eerlijke prijs voor wat ik koop”. ' Altijd mooi, dat moment van kortsluiting in die linkse hoofdjes als ze geconfronteerd worden met hun hypocrisie, meestal kunnen ze alleen nog maar stampvoetend weglopen.

Absconditus
Absconditus29 jun. 2018 - 12:32

@Cliff Je beoordeelt je medemens toch hopelijk niet aan de hand van Adorno en zijn F-schaal? Want dergelijke ideologisch gemotiveerde etikettenplakkerij kun je onmogelijk wetenschappelijk, of zelfs maar objectief, noemen. Met uw welnemen en als ik zo vrij mag zijn; dat is pas geestelijke stagnatie.

Nico de Mus
Nico de Mus28 jun. 2018 - 16:44

Wat is daar nu mis mee,het verbieden om als verkoper zonder vergunning iets te verkopen ,en ook nog eens nagemaakte modeartikelen. Mag hier ook niet hoor.

4 Reacties
Appi Mohamud
Appi Mohamud28 jun. 2018 - 18:08

Wat er mis mee is dat je mensen gaat bekeuren die zojuist opgelicht zijn. Als he in Italië bent geweest dan weet je dat kleine artikelen als sigaretten en ijsjes verkopen op strand niet verboden is.

Loebkesman
Loebkesman28 jun. 2018 - 21:14

@Appi. Ontmoedigingsbeleid dus. Zie de boete dan als leergeld.

Satya
Satya29 jun. 2018 - 4:18

Tommeijer Wat heeft dit met rechts te maken? Een foute vooringenomenheid volgens mij die polarisatie vergroot.

Satya
Satya29 jun. 2018 - 4:20

Had bij cliff clavin moeten zijn mijn reactie

spoorslopers
spoorslopers28 jun. 2018 - 16:31

De 'populisten' zijn niet zo van het pappen en nathouden. Ze doen wat ze beloofd hebben, dit in tegenstelling tot de zgn 'verstandige' politici. De uitspraak 'extreem-rechts' laat ik maar voor het losse scheetje dat het is.

4 Reacties
Joe Speedboot
Joe Speedboot28 jun. 2018 - 18:05

'Ze doen wat ze beloofd hebben' Ze doen inderdaad net zo dom als beloofd. Blijkbaar spreekt sommigen dat bijzonder aan. 'dit in tegenstelling tot de zgn ‘verstandige’ politici.' Stel je ook voor dat politici iets verstandigs zouden doen. Nee dan liever het holle geblaat van primaten als Trump, Wilders, Orban etc

spoorslopers
spoorslopers28 jun. 2018 - 19:50

"Ze doen inderdaad net zo dom als beloofd. Blijkbaar spreekt sommigen dat bijzonder aan. " Blijkbaar spreekt de meerderheid dat aan. Dat dat dom is mag jij vinden. "Stel je ook voor dat politici iets verstandigs zouden doen. Nee dan liever het holle geblaat van primaten als Trump, Wilders, Orban etc" Voorlopig levert dat holle geblaat resultaten op . Dat ze niet in jouw straatje passen is jammer voor je.

Tom Meijer
Tom Meijer28 jun. 2018 - 20:06

"De uitspraak ‘extreem-rechts’ laat ik maar voor het losse scheetje dat het is" Volgens mij voel je je een beetje aangesproken.

spoorslopers
spoorslopers28 jun. 2018 - 21:38

"Volgens mij voel je je een beetje aangesproken." De term 'extreem-rechts' is dusdanig aan inflatie onderhevig dat me dat helemaal niets meer doet, is eerder een geuzennaam, je hoeft dus niet bang te zijn dat ik en m'n mede-rechtsen er voor gaan pleiten jou en je medestanders naar de goelag te sturen. Het is namelijk evident dat het gezonde verstand zegeviert en 'wij' toch gelijk krijgen.

Jamie3
Jamie328 jun. 2018 - 16:17

Sorry, maar die 'verkopers' op die stranden is zijn nou juist een goed argument om géén economische migranten toe te laten. Ik denk dat iedereen die wel eens in Barcelona, of Rimini geweest is hier over mee kan praten.

2 Reacties
madbako
madbako29 jun. 2018 - 7:12

Ik ben daar wel geweest in Barcalona en Rimini, maar heb echt geen idee waar je het over hebt

Jamie3
Jamie329 jun. 2018 - 8:14

@madbako Dan ben jij in Barcelona niet op de Ramblas geweest en in Rimini niet op het strand?

JStokx
JStokx28 jun. 2018 - 15:58

Gewoon een vergunning aanvragen dus.

1 Reactie
madbako
madbako29 jun. 2018 - 7:13

Volgens mij heb je het niet begrepen. Een vergunning aanvragen om van een illegaal iets op het strand te mogen kopen ?!

Drunken Pumpkins2
Drunken Pumpkins228 jun. 2018 - 15:44

Tja als je als migrant niet meer eens eerlijk iets kan verkopen ga je maar stelen om te overleven. Liga kan vervolgens met het vingwtje wijzen waardoor meer mensen op de facistishe partijen gaan stemmen. Het is allemaal zo snugger en zo achterbaks wat de facistishe partijen aan het doen zijn.

10 Reacties
Jamie3
Jamie328 jun. 2018 - 16:52

Het is een vicieuze cirkel, deze mensen hebben vaak nauwelijks of geen opleiding en er zijn ook geen banen..

Verwijdert
Verwijdert28 jun. 2018 - 16:53

Drunken Pumpkins 28 juni 2018 at 17:44 "Tja als je als migrant niet meer eens eerlijk iets kan verkopen ga je maar stelen om te overleven." Nee, dan regel je een vergunning net zoals iedereen. Anders is er niks eerlijks aan.

Rdetje
Rdetje28 jun. 2018 - 16:59

Nep artikelen verkopen is eerlijk? Vreemde moraal houdt u erop na.

Bobby de Bouwer
Bobby de Bouwer28 jun. 2018 - 18:07

@Jamie: ze spreken de taal niet, hebben geen goede opleiding en er zijn inderdaad weinig banen. Gevolg dus: jarenlang in de bijstand.

Appi Mohamud
Appi Mohamud28 jun. 2018 - 18:12

"Nee, dan regel je een vergunning net zoals iedereen. Anders is er niks eerlijks aan." Je hebt geen vergunning nodig om klein artikel te verkopen op strand sinds de jaren 90 om toerisme aan te sporen. Jamie. Ze doe nu iets waar ze geen opleiding voor nodig hebbe, ga je ze dat ook ontnemen zodat je zeker weer dat de criminaliteit omhoog gaat? This maar waar je voorkeur ligt.

Satya
Satya28 jun. 2018 - 19:18

Juist Drunken Jamie Nou en? Het westen verdient zoveel geld op het Afrikaanse continent door met corrupte regeringen samen te werken. Niet zielig doen. Ruud Zie Jamie. Rechts is zo egoïstich. Bah

Jamie3
Jamie328 jun. 2018 - 20:50

@Satya Je blijft jij-bakken bij gebrek aan argumenten en praat alles goed omdat het 'Westen' geld verdient door zaken te doen met dictators. Zo sla je elke discussie over dit punt morsdood. @Appie Ik wil geen criminaliteit én ook geen vervelende verkopers als ik lig te zonnen op een strand in Italië. Ze vragen maar een vergunning aan zoals iedereen. Of zijn migranten in een bijzondere positie waardoor ze geen vergunning aan hoeven te vragen?

Appi Mohamud
Appi Mohamud29 jun. 2018 - 8:57

"Ik wil geen criminaliteit én ook geen vervelende verkopers als ik lig te zonnen op een strand in Italië." Dus u wilt niet links en ook niet rechts om de trein te ontwijken, maar ben bang dat Italië dat wel gedaan heeft. "Ze vragen maar een vergunning aan zoals iedereen. Of zijn migranten in een bijzondere positie waardoor ze geen vergunning aan hoeven te vragen?" Zucht........ leuk mensen die niet lezen, nogmaals. In Italië hoeft men geen vergunning aan te vragen voor verkoop van kleine niet eetbaar ware, ijsjes en blikjes drinken. Dat betekent dus dat niemand dat hoeft aan te vragen want anders zijn die verkopers al met een strafbaar handeling bezig wat nu niet het geval is.

Jamie3
Jamie329 jun. 2018 - 12:41

@Appi, Inderdaad, daar was geen vergunning voor nodig; en nu dus wel. Prima toch?

Ozon
Ozon29 jun. 2018 - 14:47

Satya Dus moeten we corruptie hierheen importeren en toestaan, in het kader van gelijkheid? Het lijkt me zinniger corruptie in het Afrikaanse continent aan te pakken dan de rest van de wereld gelijkelijk corrupt te maken. Maar, dat is aan de betreffende Afrikaanse landen zelf. Belasting ontduiking, illegale (frauduleuze) handel, wegkijkende politie en burgers, het is allemaal een stukje corruptie. Met de geschiedenis van Italië lijkt het me handig daar tijdig de rem op te zetten. Mensen die illegaal verblijven moeten terug naar land van herkomst; mensen die in Europa een verblijfsvergunning krijgen moeten een (aanvullende) opleiding krijgen en een plek krijgen in het reguliere arbeidscircuit.

Satya
Satya28 jun. 2018 - 15:39

Yeeh extreem rechts, een zegen voor de mensheid.

1 Reactie
Loebkesman
Loebkesman28 jun. 2018 - 21:09

Extreem rechts niet. Realistisch rechts wel. Net als extreem links niet maar progressief links wel.

Mike Leeuw ♌
Mike Leeuw ♌28 jun. 2018 - 15:25

Dus niets kopen.

Bobby de Bouwer
Bobby de Bouwer28 jun. 2018 - 15:21

Handel in nepproducten tegengaan? Lijkt me prima! En dat toeristen eindelijk beschermd worden tegen opdringerige migranten lijkt me ook prima. In steden als Parijs wordt je ook telkens lastiggevallen door migranten die rotzooi willen verkopen. Fijn dat deze democratisch gekozen regering in Italie nu de toeristen gaat beschermen.

2 Reacties
Ecclesia
Ecclesia28 jun. 2018 - 17:54

En u vindt een boete van max. 7000 euro niet een beetje excessief om iemand te 'beschermen'? Natuurlijk blijft het kopen van nepspul bij straatverkopers dom, maar om domheid te bestraffen met torenhoge boetes en dit bescherming te noemen...

JanBakker2
JanBakker228 jun. 2018 - 20:52

Volgens mij loopt een Nederander die tijdens zijn vakantie nep merartikelen heeft gekocht ook het gevaar om bij terugkeer op Schiphol een boete te krijgen voor het in het bezit hebben van nep merkartikelen.