"Vervuiler betaald" gaat al lang niet meer op. Automobilisten zijn de laatste jaren veeeel meer gaan betalen en auto's zijn tegelijk heel veel schoner geworden. Die vergelijking is dus erg krom. Tevens gaat LPG maar liefst 7 cent per liter omhoog. Dit is een relatief schone brandstof dus gaat het hier helemaal niet om het milieu maar alleen om geld. VVD zei nog in zijn verkiezingscampagne: automobilisten stem op ons, dan zit je goed. Die leugen verspreiden ze al jaren.
Pieter Pan, ik ben bang dat U zelf eerst moet nadenken. Ga maar eens naar http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/auto/nieuws-en-tips/nl1827288-v5-inkomsten-en-uitgaven-voor-de-overheid-verbonden-aan-het-w....pdf Net uitgerekend: in 2013 krijgt het rijk aan directe belastingen 14 miljard binnen van de automobilist. Geeft er 8 aan uit/terug. Andere belastingen (BPM etc.) levert nog eens 7 miljard op en nog een paar honderd miljoen uit kentekenregistratie etc. Dus het rijk verdiend meer dan 13 miljard euro aan de automobilist. Volgende jaren zal dit gat minstens 1,3 miljard groter worden. Dus u als niet-automobilist heeft niets te klagen. En houdt uw treinkaartje betaalbaar.
Natuurlijk trekt de murw gebeukte automobilist steeds maar weer opnieuw de platvink. Wat is het alternatief?
De afgelopen jaren is het asfalteren juist toegenomen. Eurlings stak 30 schoppen in de grond die nu in hoog tempo worden uitgevoerd. Dus de ANWB maakt hier onnodig stennis. Daarnaast vertelt de ANWB niet over de schade die autorijden aanbrengt aan het milieu en de vele verkeersslachtoffers elk jaar.
Wat een enge wereld is dat toch, de wereld van groen links. Een wereld vol van inperkingen van de vrijheid en verboden gevoed door een misplaatst moreel superioriteitsgevoel. Een wereld van megabelastingen op eerste levensbehoeften, zoals warmte en water (wie denkt groen links hier overigens mee te treffen, de rijke neoliberale kapitalist?) Niet mijn wereld en gelukkig niet de wereld van een forse meerderheid van het electoraat. Het is maar goed dat dit partijtje van activisten en milieuterroristen is verdreven naar de marges van het politieke spel.
''De afgelopen jaren is het asfalteren juist toegenomen. Eurlings stak 30 schoppen in de grond die nu in hoog tempo worden uitgevoerd.'' Dat waren dan ook de eerste schoppen na ongeveer 50 jaar leeg gemolken te worden en aan te mogen sluiten in de files. Files die enorme economische en ecologische schade toebrengen brengen. http://www.logistiek.nl/Distributie/transport-management/2012/10/Files-kostten-vrachtverkeer-vorig-jaar-1-miljard-1079791W/ Uw antwoord: De belastingbetaler nog meer leegtrekken?