Er is een speciaal circuit voor hen beschikbaar gemaakt. Daar kunnen ze naar hartelust gebruik van maken. Maar voor sommigen is het nooit goed. Die houden alleen rekening met zichzelf. Bovendien al de natuur hen een rotzorg zijn.
er is tegenwoordig toch alom veel minder respect voor anderen tijd voor heropvoeding
Moordaanslagen op iedereen die iets doet wat niet mag gaat misschien weer wat ver.
Tja, ga even de terrorist uit hangen! Overigens ten overvloede.. Het is niet handig om iets wat blijkbaar illegaal is met een handy gaan staan te filmen of fotograferen. Mensen hebben dat feilloos in de gaten. Als fotograaf of filmer ben je kwetsbaar, omdat je niet voldoende mee krijgt van wat er in je nabijheid gebeurd. Dat komt omdat je op het onderwerp bent geconcentreerd.
Ik ken sinds kort twee plekken waar boerenzonen en hun vrienden door de weilanden crossen op zondagmiddag. Blijkbaar zijn ze hun terrein aan het uitbreiden?
[ Zolang het het weiland is van pa is het prima ] Als ze met elektrische crossmotoren zouden rijden interesseert het me geen bips wat ze in hun weiland doen. Het probleem voor de omwonenden en recreërenden is echter de takkeherrie. Lawaai is een onderdeel van hun idee van plezier. Dat bewijzen ze door flink gas te geven en dan plots los te laten waardoor er knallen in de uitlaat ontstaan (vraagt enige technische aanpassing aan de motor). Ook automobilisten en weg-motorrijders halen dit trucje steeds vaker uit. Dat je pa een weiland heeft is geen vrijbrief om de buren te mogen terroriseren.
Ach, dit is al jaren een probleem. Het is niet zo moeilijk om te verklaren waarom het blijft bestaan. Ik ken de regio heel goed, en ook waarom het mis blijft gaan. De politie is tegenwoordig nationaal georganiseerd. Voor ons betekent dat, dat die in Eindhoven zitten. In de stad dus. Om op het platteland doelmatig op te kunnen treden, heb je de middelen nodig. Die zijn er niet. Al in de tijd dat de politie nog op het platteland actief was, moesten ze kiezen. Een bureau in de regio mocht 4 dingen kiezen. De mogelijkheden waren politieauto, politiebusje, politiemotor, politie off the road motor. Tja, een politiecrossmotor was dus telkens net een brug te ver. Het gebeurde dus dat een busje gebruikt moest worden om die belhamels te pakken. Die stonden dus al gauw op een afstand te lachen. Het domme is juist, dat de politie heel dom geleid wordt. Men is absoluut niet flexibel genoeg. De Marechaussee heeft wel een hoop wegmotoren, maar daar ga je niet mee de bossen in. Iedereen weet dat je ze zo binnen de kortste keren aan gort rijdt. Kijk, het ligt gewoon aan het fantasieloze wanbeleid in Den Haag. Zeuren en klagen hier op Joop helpt niet veel. Verontwaardigd reageren hoe erg het allemaal is helpt ook niks. Stem in het vervolg niet meer op de lapzwansen die in Den Haag de dienst uit maken. Stem SP bij voorbeeld :)
Dan moeten ze hun drones maar eens inzetten, dan kunnen ze de crossers filmen en volgen tot ze het bos verlaten.
Drones in de bossen? Hoeveel reikwijdte hebben die dingen eigenlijk? En hoe lang duurt het voordat de accu's leeg zijn? De politie kan ook helicopters en zo inhuren, maar dat is veel te duur.
Drones boven de bossen. Dat zijn drones van 50.000 euro, ik neem aan dat de accu daarvan niet in 5 minuten leeg is. Daar kun je warmtecamera's, microfoons en schijnwerpers onder hangen om dwars door het bladerdek heen te kijken. [ helicopters en zo inhuren, maar dat is veel te duur. ] Deze zomer vluchtte een waterscooter/ski-jet voor de politie met snelheden tot 80kmh. De politiehelikopter heeft hem kunnen volgen. Niet te duur dus. Wel net zo lawaaiig als de crossmotoren.
@Franss Kijk, ik had het er dus over, dat de politie op het platteland maar een beperkt aantal voertuigen kon kiezen. Nu de politie landelijk georganiseerd wordt, zal het er niet veel beter op geworden zijn. Kan jij je voorstellen? In Eindhoven.. Ze schaffen 1 drone aan van 50.000 euro.. Jeeetje.. Een druppel op een gloeiende plaat. Ga er maar aan staan. En die helicopter, die kost ook een smak geld. Een kanon om op een mug te schieten. Het gaat er om, dat men beter eens in de geschiedenisboeken kan kijken. Vroeger kenden wij in Brabant de "Vliegende Brigade" punt is, dat die niet letterlijk vlogen. Maar ze doken uit het niets zo maar ergens op. Daarom was het ook rustig op het platteland. Die werkten niet centraal geleid. Dat was hun kracht. Inlichtingen, dat regelden ze zelf wel.
@ Ryan [ Kijk, ik had het er dus over, ] Nee, je stelde een paar specifieke vragen en ik gaf je antwoord. Dat helikopters nu al veelvuldig worden ingezet bij inbraken, achtervolgingen (te water), vermissingen en zo voorts geeft al aan dat het kennelijk niet te duur is en een drone zal nog veel goedkoper zijn. Dat jij het vooral de decentralisatie weg wil hebben is niet mijn zorg.
Ook elders duiken dit soort lawaai aso's regelmatig op. Ik heb ze een keer staande willen houden op een fietspad maar toen reden ze ons bijna overhoop. Ze zijn ook moeilijk te pakken want de weinige natuur boa's krijgen hier ook nog maar eens weinig tijd voor. Je kan als boa natuurlijk ook niet overal in een groot gebied iedere dag op de uitkijk staan. Vaak weten de boa's en de politie wel wie het zijn maar je moet ze toch op heterdaad betrappen en dat is een probleem. Ook voor corona was dit al een frustrerend probleem. En ja hier liggen natuurlijk niet de prioriteiten van een zwalkend visieloos kabinet met weinig oog voor de natuur.
"There is no such thing as society" M. Thatcher, 1987 Ikke, ikke, ikke & de rest kan stikken
Dat komt omdat het individualisme tot het grootste goed is verklaard in onze westerse consumptiemaatschappij. Echter als zich genoeg mensen zouden verenigen tegen gedeelde frustraties en ervaren onrecht, dan zou je in theorie een vuist kunnen maken. Helaas is dat hier onmogelijk. Relatief kleine irritaties moeten het afleggen tegen zwaarwegender zaken als ontlasten van de (a)sociale spanningen in de dichtbevolkte stad en het verkeer. Dat is de prijs van de overbevolking en de verstedelijking.
Er is geen handhaving in Nederland verboden maken is gemakkelijk. Handhaving kost geld en dat doet men niet.
Waarvan wil je 17 miljoen handhavers betalen. Iedere Nederlander heeft wel een handhaver nodig. Of je doet zoals in de VS waar men voorspelt dat over 30 jaar de ene helft van de Amerikanen de andere helft bewaakt
Niet alleen motorcrossers maar ook crossfietsers en ruiters zijn een plaag aan het worden. Nederlandse natuurgebieden zijn veel te klein voor dit soort hobbies.
Ze maken minder lawaai maar hinderen de voetgangers wel degelijk. Grote bek ook zeer gebruikelijk.
" Ze maken minder lawaai maar hinderen de voetgangers wel degelijk. " U loopt, zij fietsen. het is een kwestie van perspectief wie wie hindert.
Mountainbikers zijn een ware verschrikking. Maar ook racefietsers zijn een gevaar voor de argeloze wandelaar. Verbieden!!
@GoudenBergen 6 december 2020 at 15:56 . Maar ook racefietsers zijn een gevaar voor de argeloze wandelaar. Verbieden!! Mijn idee, wandelen gewoon verbieden. Ga maar op een loopband staan
Het zijn toch meestal contrasociale elementen: rabiaatrechtse nihilisten, die de openbare ruimte opeisen voor eigen gewin & geneugten.
DanielleDefoe Er zijn veel mensen die wel kunnen fietsen maar niet kunnen lopen. Bovendien willen mensen ook weleens wat anders dan hetzelfde rondje rondom huis. Ik had deze reactie van jou niet verwacht.
Die lui moeten toch gemakkelijk te traceren zijn. Eentje heeft bijv. pontificaal een nummer (69) op zijn motor staan. Asociaal en intelligent gaan duidelijk niet samen.
Zonder kenteken wordt moeilijk , dit filmpje zou naar de daders kunnen lijden. Dat stukje plastic met 69 erop zegt niet al te veel .
Dat is maar gewoon een willekeurig nummer. Deze motoren mogen niet op openbare gebieden rijden, want ze hebben geen kenteken en zijn ook niet verzekerd en mogen alleen maar op de daarvoor bestemde crossterreinen komen. Dat is ook 1 van de redenen waarom ze het illegaal doen het liefst op plekken waar de politie er moeilijk bij komt. Daarnaast geeft het die gasten natuurlijk een dubbele kick. In bossen is het onvoorspelbaar rijden en natuurlijk spannend omdat het niet mag.
Vraagje aan Thuiszitter. Hoe zit dat bevestigd dan, die 69? En zou er niemand in de omgeving (buren? motorhandelaar?) zijn die dat nummer herkent? Andere aanwijzingen: kleding, helm, etc.
Eric - zoals ik aanhaal dit filmpje zou tot de daders kunnen lijden . Als de daders niet nav deze opname worden verraden en de wijkagent cq boswachter kent de motoren niet houdt het al op.
Gewoon crossmotoren verbieden op de openbare weg en hierop handhaven. Je hebt niets aan een crossmotor op de verharde weg, dus je weet dat ze ergens heen gaan waar ze kunnen crossen. Alleen vervoer per aanhangwagen toestaan. Worden ze een stuk minder anoniem van.
Deze zijn al verboden, want een kenteken ontbreekt (en een WA verzekering). Maar dan moet je wel net gepakt worden....
Ja, net als dat ILLEGALE vuurwerk verbieden. Dat schijnt ook zo'n succes te zijn.
Ze hebben geen kenteken dus de lokale BOA op zijn Segway kan er niet zo veel mee.
Ook in de natuurgebieden zijn ze verboden. Ze hebben daar eigen terreinen voor. Dit is al jaren een grote plaag!