Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen.

Aboutaleb tot de relschoppers: 'En? Goed gevoel dat je je eigen stad vernield hebt?'

26-01-2021
leestijd 1 minuten
165 keer bekeken
aboutaleb
Burgemeester Ahmed Aboutaleb trok vanochtend naar de Beijerlandselaan en omgeving, het gebied waar honderden relschoppers zich maandagavond verzamelden en een spoor van vernielingen aanrichtten. Staande tussen de resten spreekt hij de relschoppers toe. Ieder woord is gewogen. Hij vraagt of het goed voelt dat ze hun eigen stad zo slopen, ondernemers in de problemen brengen, spullen stelen.
Daarna richt de burgervader zich tot de ouders: ‘Heb je je zoon na negen uur gebeld om te zeggen dat hij thuis moet komen?’
Tegen de getroffen ondernemers zegt de burgemeester dat de gemeente er alles aan zal doen hen een nieuwe start te bezorgen. Tot slot dankt hij alle handhavers, hulpverleners en de medewerkers van de gemeente die de straat nu weer schoonmaken en oplappen.
Delen:

Reacties (0)

Joop

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

Je kunt je op elk moment uitschrijven. Bekijk of beheer hier alle nieuwsbrieven.

Wil je meer weten over de manier waarop wij met jouw gegevens omgaan? Lees dan ons Privacy statement.

BNNVARA wij zijn voor