Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

33-jarige corona-ontkennende influencer overleden aan corona

  •  
18-10-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
411 keer bekeken
  •  
Schermafbeelding 2020-10-18 om 15.24.47
De 33-jarige Oekraïense influencer Dmitry Stuzhuk is zaterdag overleden aan complicaties veroorzaakt door het coronavirus. Stuzhuk, met 1,1 miljoen volgers op Instagram, was tot hij ziek werd vurig verkondiger van de boodschap dat het virus een hoax was. Pas toen hij in het ziekenhuis aan de beademing moest kwam hij tot inkeer.
Volgens de Britse tabloids The Sun en Mirror raakte de influencer besmet tijdens een reis naar Turkije. Daar werd hij ’s ochtends wakker met een gezwollen hals en ademhalingsproblemen. Eenmaal terug in Oekraïne werd direct opgenomen in het ziekenhuis. Daar deelde hij selfies met een zuurstofmasker op, maar waarschuwde zijn volgers ook zijn eerdere uitspraken te vergeten. Via Instagram zei hij: “Ik wil met jullie delen hoe ziek ik geworden ben. Ik dacht dat Covid-19 helemaal niet bestond, tot ik zelf ziek werd.” Ook waarschuwde hij dat Covid “helemaal geen kortdurende ziekte is. En het is zwaar!”
Na acht dagen mocht Stuhzuk het ziekenhuis verlaten, maar kreeg kort daarop hartproblemen en werd met spoed opnieuw opgenomen. Eenmaal terug in het ziekenhuis bleek dat het virus complicaties had veroorzaakt in bloedvatenstelsel. Zaterdag overleed hij. Zijn ex-vrouw Sofia, die tijdens zijn ziekte aan zijn ziekenhuisbed zat, maakte zijn overlijden bekend. Daarbij deelde ze de trieste boodschap: “Ik ben zo verdrietig dat je al die tijd niet naar me hebt willen luisteren over je gezondheid.” Het stel had samen drie kinderen.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (59)

Sretouw Draw
Sretouw Draw3 nov. 2020 - 4:07

Een gezwollen hals en ademhalingsproblemen, dat lijkt me eerder een allergische reactie op iets (bijvoorbeeld op een onderdeel van de voeding, zoals 'schaaldieren'). Bij een allergische reactie, is de eerste hulp het toedienen van 'Cortisonen', die de hals doen 'ontzwellen'.. Cortisonen verlagen de immuniteit. En in een ziekenhuis doe je gemakkelijk een ziekenhuisbacterie op (bijvoorbeeld MRSA). Bij een "SARS-CoV-2 RT PCR-test", test je gemakkelijk 'positief', ook al heb je geen Covid-19 infectie.. Zonder een goede duidelijke studie van het medisch dossier van deze jongeman, is het berichten over de (mogelijke) doods-oorzaak pure "speculatie". En medische gegevens zijn strikt geheim.. .

3 Reacties
Sretouw Draw
Sretouw Draw3 nov. 2020 - 4:28

Bij een acute zwelling in de hals met ademhalings-problemen (anaphylaxis), wordt Epinephrine, (adrenaline), toegediend. 'Adrenaline' versnelt de hartslag en verhoogt de bloeddruk (zoals bij stress, vechten of vluchten), en het verlaagt de immuniteit..° .

Sretouw Draw
Sretouw Draw3 nov. 2020 - 5:01

Anaphylaxis kan getriggerd worden door 'fysieke' oefeningen, en door de bijbehorende 'sportvoeding', ontstekings-remmende medicatie (bijvoorbeeld bij spierpijn) namelijk NSAID's (zoals: Aspirine, Brufen, Perdolan - Paracetamol, etc..), antibiotica, vaccinaties, etc.. Anaphylaxis kan een hart-aanval veroorzaken, (lage bloeddruk en syncope-flauwvallen, hoog hartritme, spasme van de hartspier, harstilstand..), te meer (met een verhoogd risico) als er al een onderliggende hartkwaal aanwezig is (basis-informatievind je hier.. Wikipedia.org/wiki/Anaphylaxis ) .

Sretouw Draw
Sretouw Draw3 nov. 2020 - 5:24

Google ook eens "hartproblemen door Annabole steroïden" .

Hiva1987
Hiva198719 okt. 2020 - 18:44

Deze man was niet anti corona, zijn ex vrouw heeft een keer wat getweet erover. Tevens had hij hart onderliggende hart problemen. Jammer dat dit zonder research weer klakkeloos word overgenomen overal. Neemt niet weg dat het virus taai kan zijn :(

1 Reactie
Crunchy Frog
Crunchy Frog20 okt. 2020 - 8:33

[Deze man was niet anti corona] In zijn eigen Instagram-post zegt hij van wel, dus welk sluitend bewijs heb jij dat het anders zou zijn? [Tevens had hij hart onderliggende hart problemen.] Ook daar mag je wel even bewijs voor aanvoeren voordat ik je geloof. De Instagram-post van de vrouw stelt alleen dat zijn hart het heeft begeven - wat niets zegt over onderliggende problemen.

Frans Kwakman
Frans Kwakman19 okt. 2020 - 13:54

Vraag mij af hoe het met deze dame is afgelopen. Of was het een oude foto van deze hunk met stuk?

Leontrotsky
Leontrotsky19 okt. 2020 - 13:38

Wederom een bewijs van het feit hoe gevaarlijk corona is voor iedereen, ook voor mensen in topvorm getuige ook de sterkste man Nederland Mathieu Onderdijk die zeer ernstig ziek is van het virus. Als deze topfitte mensen al ernstig ziek kunnen worden van dit virus of zelfs eraan kunnen overlijden hoe gevaarlijk zal het dan zijn voor jonge mensen die niet topsport bedrijven? Dit is een bewijs hoe gevaarlijk deze sluipmoordenaar is voor iedereen en hoe belangrijk het is om de lockdown te gaan invoeren en te respecteren anders kan massale sterfte bijna niet uitblijven.

Eric Minnens
Eric Minnens18 okt. 2020 - 20:39

Ik denk dat body builders juist tot een risicogroep behoren, zeker als ze anabole steroïden gebruiken (wat hier niet zeker is). Merkwaardig dus dat hij desondanks de boel de verkeerde kant op influencete. https://www.eigenkracht.nl/nieuws/item/1016/Dodelijke+anabolen+en+duidelijke+cijfers

1 Reactie
adriek
adriek19 okt. 2020 - 11:01

Influencers verkondigen datgene wat clicks (lees: geld) oplevert, het waarheidsgehalte is minder van belang.

RaymondenJoop
RaymondenJoop18 okt. 2020 - 20:06

Ik weet nu niet of je moet refereren aan de Sun, maar wat waren nu precies de complicaties? Vraag is dan of ie is overleden door iets dat op termijn ook fataal had geweest?

1 Reactie
vdbemt
vdbemt19 okt. 2020 - 9:16

Hij is overleden aan complicaties veroorzaakt (!!!) door het coronavirus. Hoe duidelijk wil je het hebben?? Als hij niet nu corona had gehad, maar op termijn, is de kans groot dat hij op termijn zou overlijden aan complicaties veroorzaakt door het coronavirus.

Dave Velzen
Dave Velzen18 okt. 2020 - 19:10

Ik denk ook een beetje teveel verboden middelen gebruikt ben ik bang. En corona tast ook zonder klachten je organen aan. Dat is het sluipmoordenaar effect van dit ideale virus.

NoahAmber
NoahAmber18 okt. 2020 - 16:45

Het God of Corona straft onmiddellijk is hier op zijn plaats

LaBou
LaBou 18 okt. 2020 - 16:38

Wat zou lbnb hierop zeggen?

7 Reacties
LBNB
LBNB18 okt. 2020 - 18:49

@LaBou Dat hij veel pech heeft gehad. Wat is je punt LaBou ? Corona bestaat ook in mijn wereld hoor, vind de hysterie alleen overdreven..

JanB2
JanB219 okt. 2020 - 3:40

Voorzorg verwarren met hysterie is typisch een valkuil van lieden met weinig voorstellingsvermogen. Als het dan eenmaal uit de hand loopt schreeuwen die lieden dan weer het hardste. Omdat één en ander als een volkomen verassing komt voor hen.

LaBou
LaBou 19 okt. 2020 - 6:20

Corona bestaat wel volgens jou (ik stel ook niet dat je corona ontkent), maar het stelt noets voor volgens jou en zeker niet voor (nagenoeg onkwetsbare) jongeren. En hier wordt je dus te kakken gezet met die uitspraken, want dit is zeker niet de enige jongere. Maar zoek rustig naar weer een aantal vage websites die je gelijk geven, dan heb je tenminste wat te doen.

LBNB
LBNB19 okt. 2020 - 8:51

@LaBou Ja inderdaad en dit vind ik nog steeds zo. Ondanks de vele besmettingen is er 1 iemand onder de 25 overleden aan corona in Nederland en 4 totaal onder de 30. Het is tevens wel zwak wanneer er een voorbeeld vanuit Oekraïne gebruikt moet worden om het punt kracht bij te zetten.

LaBou
LaBou 19 okt. 2020 - 10:32

En toch wil lbnb reactie's met argumenten. Dat hij die zelf niet heeft doet er niet toe. En wat het "voorbeeld uit Oekraine" betreft, hij kan zo opzoeken dat het hier ook voorkomt. Tenslotte kan hij ook al die sites vinden waar hij zich op baseert, dus zo meilijk kan het niet zijn. Hij moet alleen niet komen met RIVM of CBS cijfers want die waren volgens hem totaal onjuist.

LBNB
LBNB19 okt. 2020 - 12:27

@LaBou Ik heb genoeg argumenten. Waar heb ik beweerd dat cbs cijfers niet kloppen? Ik heb alleen gezegd dat het RIVM geen goede cijfers had en dat is vorige week hier nog zelfs geplaatst op joop.

LaBou
LaBou 19 okt. 2020 - 18:47

Lbnb lult gewoon zoals het het beste uitkomt want die argumenten laat hij nergens zien. Kortom, niet de moeite om hier verder aandacht aan te besteden. Wordt vervolgd in andere draadjes als hij weer viruswaanzin uitslaat.

harmmeijer
harmmeijer18 okt. 2020 - 15:37

Misschien verbeeld ik het me hoor. Maar het valt me op dat jonge mensen die heel veel aan sport doen, bijv. veel hardlopen, behoorlijk ziek worden.

9 Reacties
Tom Meijer
Tom Meijer18 okt. 2020 - 19:53

Volgens mij geen verbeelding. Sport is sowieso ongezond.

Zapata
Zapata18 okt. 2020 - 21:02

Vooral diep inademen en het liefst in groepjes.

harmmeijer
harmmeijer19 okt. 2020 - 8:57

@ Tom Meijer Midas Dekker zei het al eens: de mens is niet geschapen om als idioten rond te rennen voor de lol.

Minoes&tuin
Minoes&tuin19 okt. 2020 - 9:15

Ik heb eens een wetenschapper horen zeggen, je kunt maar zoveel cellen in een leven opgebruiken cq. vernieuwen, dan is het op. Als je teveel verbruikt door te zware belasting is het eerder gedaan. Normale lichaamsbeweging, fietsen, wandelen, houtje kappen, zelfs je huishouden doen, normale bezigheden, is meer dan voldoende en de ideale situatie..

vdbemt
vdbemt19 okt. 2020 - 9:19

Ja. Dat verbeeld je je. Sport is ongetwijfeld niet jouw ding. Maar kom maar eens met feitelijke onderbouwing van jouw verbeelding.

vdbemt
vdbemt19 okt. 2020 - 9:26

@TomMeijer. Sport is ongezond? Wat is volgens jou wél een gezonde manier van leven? Ruim 50% van 18 jaar en ouder in NL, heeft overgewicht. Overgewicht is 1 van de oorzaken van meerdere ziektes (Kanker, hart- en vaatziektes, Alzheimer)

harmmeijer
harmmeijer19 okt. 2020 - 11:59

Als je echter pas begint te sporten, of intensief en langdurig sport, dan komt de immuniteit tijdelijk onder druk te staan en ben je tot twee weken lang vatbaarder voor virale infecties en aandoeningen van de luchtwegen. Dat wil je niet hebben in tijden van een pandemie met een virus dat de luchtwegen aantast. De boodschap is dat mensen het best matig sporten: niet langer dan een uur en zonder buiten adem of uitgeput te raken.

harmmeijer
harmmeijer19 okt. 2020 - 12:00

https://fysiotherapiemechelen.nl/interessant/sporten-in-tijden-van-corona/

vdbemt
vdbemt19 okt. 2020 - 15:18

@Merel. Je intentie is goed. Alles moet je met verstand doen, Ook sporten."Niet meer dan een uur" is voor iemand die nooit sport, al veel te veel. Verstandig sporten. We hebben niet voor niets sportclubs en sportscholen, etc. Die kunnen je rustig aan laten beginnen en de boel opbouwen. Begin je toch zonder? Begin niet langer dan een kwartier, en niet meteen voluit. Langzaam opbouwen.

Oki Doki
Oki Doki18 okt. 2020 - 15:34

Triest, en een ernstige zaak dat zulke gezonde jonge mensen zo ziek kunnen worden van het coronavirus. Het is geen griepje. De griep is trouwens ook best wel een ernstige ziekte. De meeste mensen die wat snotterig zijn denken de griep te hebben maar hebben gewoon een verkoudheidsvirusje.

[verwijderd]
[verwijderd]18 okt. 2020 - 15:12

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
itsme3
itsme319 okt. 2020 - 7:44

Ja, en dat terwijl ze beter net als die andere 99% van de mensen over land hadden kunnen komen.

vdbemt
vdbemt18 okt. 2020 - 15:06

Een drama voor de nabestaanden. Wat zouden die 1,1miljoen volgers nou denken? Het kan niet afgedaan worden met 'fake news'.

9 Reacties
Archie Bunker
Archie Bunker18 okt. 2020 - 16:30

Geen fake news, maar niet correct weergegeven. Hij was een fanatiek sporter (fitness) met een overbelast hart. Na 1dag (dus niet 8) uit het ziekenhuis ontslagen om thuis uit te zieken. Toen complicaties optraden was het te laat. https://gloss.ua/sobytiya/131539-stali-izvestny-podrobnosti-smerti-izvestnogo-fitnes-blogera-s-millionnoy-auditoriey-dmitriya-stuzhuk

LBNB
LBNB18 okt. 2020 - 19:06

@archiebunker Dat mag over corona, je mag het overdrijven en het verhaal aandikken. Als ik zie hoe breed de man overigens is , zou het me niks verbazen als hij anabole steroïden zou gebruiken, wat zeer slecht is voor het hart. Het kan ook waar zijn dat hij gewoon aan corona alleen is gestorven, zeer zeldzaam (zeker op zijn leeftijd), maar niet uitgesloten.

Thuiszitter
Thuiszitter18 okt. 2020 - 20:22

VdBemt - Ook waarschuwde hij dat Covid “helemaal geen kortdurende ziekte is. En het is zwaar!” had hij op zijn account gedeeld . Zijn volgers kunnen van alles denken maar niet dat zijn dood fake News zou zijn. Hij had ze toch duidelijk ingelicht toen hij eenmaal ziek werd.

JanB2
JanB219 okt. 2020 - 3:43

Als ik zie hoe breed de man overigens is , zou het me niks verbazen als hij anabole steroïden zou gebruiken, wat zeer slecht is voor het hart. Als je met speculatie's je betoog overeind moet houden dan sta je niet sterk.

Pindaklaas
Pindaklaas19 okt. 2020 - 8:13

@LBNB Je kunt zonder anabolen gerust zo breed worden hoor. Gewoon goed trainen, goed eten, en voldoende rusten. Anabolen gebruikers herken je aan hele andere kenmerken.

LBNB
LBNB19 okt. 2020 - 8:55

@JanB Ik heb jou diverse malen horen roepen om een totale lockdown van een aantal maanden. Ook dat beleid is gebaseerd op speculaties. Tevens is het wel van belang om in dit soort gevallen nader te bekijken waaraan het ligt dat zo'n jong iemand overlijd aan corona. Dit gebeurde ook bij die jongen uit Bergen op zoom, juist omdat dit zo uitzonderlijk is.

vdbemt
vdbemt19 okt. 2020 - 9:33

@Thuiszitter. " Zijn volgers kunnen van alles denken maar niet dat zijn dood fake News zou zijn. Hij had ze toch duidelijk ingelicht toen hij eenmaal ziek werd." Is het niet zo dat zulke 'volgers' nogal selectief zijn in hun oordeel over nieuws? Het dagelijkse, zeer verontrustende nieuws over en rond corona is toch ook heel duidelijk. Maar dat is volgens hun fake news. Famke Louise had ook ruim 1 miljoen volgers. Maar toen ze de waarheid in ging zien, was dat voorbij en werd haar leven bedreigd. Deze body builder zijn leven kan niet meer bedreigd worden. Die is aan corona overleden. Maar of die volgers dat in willen zien????

JanB2
JanB219 okt. 2020 - 19:15

Nee, dat beleid is gebaseerd op inzicht. En daar ontbreekt het jou aan.

JanB2
JanB219 okt. 2020 - 19:22

PS Inzicht in waarom de een wel ernstig ziek van dit virus wordt en de ander niet is meer dan nodig. Blijft het feit dát er jongeren ernstig ziek worden en ook overlijden. En dat ook daar bijvoorbeeld de mate van blootstelling een rol speelt. En op dat laatste punt kan het enorm uit de hand lopen als de besmettingsgraad onder de bevolking hoger wordt. Dan raken mensen niet alleen makkelijker besmet maar ook zwaarder.

Grietje Vleeshart
Grietje Vleeshart18 okt. 2020 - 14:44

Een influencer is dus niet iemand met influenza, maar een soort-van opiniemaker en wandelende reclamezuil die oerdom is en op een bepaalde manier spuuglelijk? Gaan we noteren!

Robert Follon
Robert Follon18 okt. 2020 - 14:30

Hij doet nooit meer mee

1 Reactie
ton14024
ton1402418 okt. 2020 - 14:53

???? Maar er zijn natuurlijk mafkezen die dit zien als aanval op Femke.

Minoes&tuin
Minoes&tuin18 okt. 2020 - 14:14

Ik heb het gelezen, sterkte. Vooral ook voor die 3 kinderen!

Zwerfstein
Zwerfstein18 okt. 2020 - 14:01

Los van zijn dood, wat uiteraard verschrikkelijk is, wat is die opgepompte lichamen en tattoo-cultuur op Instagram toch een verschrikking.

9 Reacties
Minoes&tuin
Minoes&tuin18 okt. 2020 - 14:14

Ja, mijn mening!

Tampert
Tampert18 okt. 2020 - 14:48

Zitten die plakplaatjes er dan permanent opgeplakt?

ton14024
ton1402418 okt. 2020 - 14:51

Een corona ontkennende influencer is echt heel veel erger dan tatoeage en krachtsport.

IkHebOokEenMening
IkHebOokEenMening18 okt. 2020 - 14:53

Dus je gaat iemands dood gebruiken om even te kunnen zeuren over tattoos? Charmant.

TheBigLebowski
TheBigLebowski18 okt. 2020 - 15:48

Onzekere mensen.

JanB2
JanB219 okt. 2020 - 3:43

Een tattoo is een verminking voor het leven.

Minoes&tuin
Minoes&tuin19 okt. 2020 - 9:22

Ik stel me die mensen veelal voor als ze zo'n jaar of 80 zijn en in het verpleeghuis annex verzorgingshuis zitten met al die rimpeltjes. Ik vind tatoeages vreselijk. Je mag het tegenwoordig niet meer zeggen, dan word je vreselijk ouderwets genoemd. Gelukkig dat mijn kinderen zich daar verre van gehouden hebben.

Minoes&tuin
Minoes&tuin19 okt. 2020 - 9:25

Het maakt het overlijden van deze man niet minder erg. Ik hoop dat jonge mensen nu gewaarschuwd zijn. Niemand wil dit.

JanB2
JanB219 okt. 2020 - 19:13

@ Minoes Precies, je zult maar 90 worden en van top tot teen onder de tatoeages zitten.