BNNVARA

wij zijn voor

Een eerlijk en gelijkwaardig Nederland. Wij zijn voor. Jij ook? Samen zetten we dingen in beweging. Sluit je aan bij BNNVARA.

De Reality TV School bestaat écht...

28 sep 2016
  •  
leestijd 2 minuten
071715-kim-kardashian0cry-face1

TOEKOMSTIGE KIM KARDASHIANS OPGELET!

Kijk jij altijd vól jaloezie naar Kim Kardashian en haar bijster interessante leven op E Entertainment? Of naar die pannenkoek met vier vrouwen op TLC? Of toch naar die tropische hersenmarteling met boze exen op MTV?
Stel, jij zou ook súpergraag deelnemen aan één van deze realityshows. Dat kan! In New York zit namelijk de New York Reality TV School. En dat is precies wat je denkt dat het is. Namelijk een school die van jou een heuse realityster bakt. Huh? Maar de essentie van realitytelevisie is toch dat het de realiteit is? Ja. Maar jouw realiteit is misschien niet interessant genoeg. Dus moet je een identiteit aannemen die wél interessant is. En dat leer je dan weer op deze school. Gevalletje de reclamecommissie komt met ‘eerlijke’ product placement. Zodat je bewust, onbewust beïnvloed wordt.

Maar…wat leer je dan precies?

Je zult je afvragen wat je precies leert op deze school. Nou, best veel. Ten eerste, en het belangrijkste, hoe jij opvalt tussen alle andere starfuckers tijdens een eerste casting. Want er zijn uiteraard véél meer mensen die hangen voor de fame. Daarnaast leer je de skills van commercieel zijn. Wat ik daarmee bedoel? Hoe je zoveel mogelijk geld binnenharkt tijdens je deelname aan een programma natuurlijk. Want uiteindelijk is met je bek op televisie supercool maar het leven draait om centjes. En ook om liefde en geluk enzo. Maar voornamelijk om centjes. 
Daarom leren ze je op deze school ook hoe je na je deelname je status zo goed mogelijk kunt uitbuiten. Kijk naar welke rol je had in het programma en zet deze voort. Door je ziel te verkopen aan verschillende merken bijvoorbeeld. Zo liet Kim Kardashian zich lenen voor energydrink, sneakers, een fastfoodketen, een mobiele provider, verschillende haute couture merken, een dieet, schone badkamers en nou ja, waarvoor eigenlijk niet? Kardashian is inmiddels goed voor 85 miljoen. Ja. Lucratief is het reality-sterren-bestaan dus zeker.

Wie heeft dit in godsnaam verzonnen?

Robert Galinsky staat aan het roer van de Reality School. Zijn formule lijkt goed aan te slaan want veel leerlingen waren al te zien in realityshows. Volgens Galinsky zijn er drie belangrijke aspecten waar jij je kracht vandaan moet halen: authenticiteit, zelfverzekerdheid en je persoonlijke verhaal. Als jij bijvoorbeeld bent geboren in een sloppenwijk in Rio de Janeiro en drie tenen mist dan moet je dit maximaal uitmelken. 
Dit is een indrukwekkend verhaal en laat daarom ook vooral geen details achterwege. Er is altijd iets wat jou uniek maakt en daar moet je achter komen. Maar je moet niet teveel een rol spelen en open en eerlijk zijn. Kijkers zijn namelijk niet achterlijk en prikken daar doorheen. Galinsky heeft een vierstappenplan ontwikkeld dat jou omtovert tot een heuse realityster. En dan denk je misschien flikker op ik ben echt niet boeiend genoeg. Dat is dus niet waar. Volgens Galinsky kan letterlijk iedereen het. Dus jij ook. Je ziel verpatsen doe je hier . Tot op televisie! En daarna in Expeditie Robinson of Fort Boyard!

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar