Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Momenteel krijgt mijn zoon (10 jaar)onderwijs in een intermezzo klas, om hem klaar te maken voor het VO. Mijn zoon heeft autisme en is hoogbegaafd. Dit tussen jaar is speciaal bedoeld voor dit soort kinderen, en wordt gefinancierd door het samenwerkingsverband . Op dit moment meerdere malen geschorst door de boze buien die niet worden geaccepteerd, en door onkunde van de docenten en waarschijnlijk werkdruk, komen wij nu ook in de situatie terecht dat mijn zoon geen onderwijs volgt. Aantal keren op school apart gezet voor eerst drie weken, daarna een week zonder enige vorm van onderwijs. Gelukkig kan hij zich vermaken met schaken op zijn laptop. Ik zou graag eens willen zien waarom dit soort speciale vorm van scholen er zoeen zooitje van maken, en mijn zoon mentaal stuk maken en door onkunde vanuit hun zijde mijn zoon naar speciaal onderwijs sturen, waarbij niet wordt gedacht aan de uitdaging die hij echt nodig heeft. Wij zijn radeloos en school geeft altijd aan handelingsverlegen te zijn, wat natuurlijk onzin is, waar een wil is , is een weg . Maar door te kort juist aan opgeleide docenten op deze intermezzo klassen , die weten hoe dit soort kinderen aangepakt dienen te worden, is schorsen zonder echt geldige reden het gevolg. En hoe onafhankelijk is nou eigenlijk het samenwerkingsverband? Zo zomaar eens een vervolg kunnen zijn voor een uitzending, passend onderwijs wordt aangeboden maar lukt in vele gevallen niet, omdat ze het er maar effe bij doen.
Schrijf je in voor de ZEMBLA-nieuwsbrief en ontvang wekelijks als eerste onze beste nieuwsverhalen, achtergrondartikelen en exclusieve video's.