Logo Zembla
Onafhankelijke onderzoeksjournalistiek

PNO Media overhandigt eerste jaarverslag verantwoord beleggen aan ZEMBLA

10-07-2009
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
pno-media-overhandigt-eerste-jaarverslag-verantwoord-beleggen-aan-zembla
PNO Media overhandigt eerste jaarverslag verantwoord beleggen aan ZEMBLA

Het fonds PNO Media overhandigde deze week het eerste exemplaar van zijn jaarverslag verantwoord beleggen 2008 aan Jos van Dongen, maker van het tv-programma ZEMBLA. Volgens PNO Media directeur Jeroen van der Put omdat “ZEMBLA met de aflevering ‘het clusterbom gevoel’ in 2007 een belangrijke aanjager is geweest om ons verantwoord beleggingsbeleid verder aan te scherpen en te vernieuwen”.
N.a.v de uitzending van " Het clusterbom gevoel " van 18 maart 2007.
Jos van Dongen, programmamaker van ZEMBLA, toonde zich blij verrast door het initiatief van Pensioenfonds PNO Media. “De uitkomsten van het deze maand gepubliceerde praktijkonderzoek ‘Banken en wapens’ van Eerlijke Bankwijzer, laten zien dat er helaas nog steeds veel te verbeteren valt in de financiële sector op het gebied van verantwoord beleggen. Juist daarom ben ik verheugd dat ons eigen pensioenfonds, PNO Media, verantwoord beleggen zo serieus heeft opgepakt. Het behoort inmiddels zelfs tot één van de koplopers op het gebied van verantwoord en duurzaam beleggen. Daarbij is het leuk te horen dat PNO Media ons als een belangrijke ‘aanjager’ beschouwt van de vernieuwing van hun verantwoord beleggingsbeleid."
"Met dit jaarverslag verantwoord beleggen, in combinatie met de website verantwoord beleggen, heeft PNO Media grote en vergaande stappen gezet in transparantie. PNO Media laat zien dat het zijn deelnemers serieus neemt en legt daadwerkelijk op heldere wijze verantwoording af over
het verantwoord beleggingsbeleid. Zeker in deze onzekere tijden is transparantie naar mijn mening van groot belang.”
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de Zembla-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze onthullende journalistiek.