WNF vraagt aandacht voor 'verantwoorde vis'
• 06-03-2006
• leestijd 1 minuten
Meer dan zeshonderd mensen waren zondag aanwezig bij de aftrap van de 'verantwoorde vis-campagne' van het Wereld Natuur Fonds (WNF). De aanwezigen vormden een 'rood, levend hart' op het strand van Zandvoort. De natuurorganisatie wil met de campagne aandacht vragen voor de schoonheid van het leven onder water en de bedreiging hiervan door overbevissing en bijvangst.
Zo verdwijnt er elke twee minuten ergens op de wereld een dolfijn of walvis als onnodige bijvangst van bijvoorbeeld tonijn in een net, zo legde WNF-ambassadeur en astronaut André Kuipers uit. ,,Bedenk ook eens dat de kabeljauw bijna is uitgestorven.''
De campagne moet visliefhebbers er op wijzen dat ze kunnen helpen door duurzaam gevangen vis te eten. Informatie hierover is te vinden in de VISwijzer, ontwikkeld door de Stichting De Noordzee. De VISwijzer zal de komende weken in een oplage van 2,7 miljoen stuks verspreid worden via een aantal kranten en bladen en is ook te raadplegen via
www.wnf.nl
of
www.goedevis.nl
.