Wij zijn Koel
• 16-04-2010
• leestijd 1 minuten
Natuurlijk doe ik mee! De 25-jarige Aart van Veller, directeur van duurzaam adviesbureau
Wij zijn Koel
had geen bedenktijd nodig en sloot zich aan bij het klimaatinitiatief 10:10. Ondanks zijn jeugdige leeftijd wordt hij nu al gezien als één van de belangrijkste duurzaamheidsgoeroes van Nederland. Een aantal wapenfeiten: het verduurzamen van televisiezenders MTV en Discovery Channel, kledingfabrikant G-Star en adviesbureau Twynstra Gudde. Verder organiseert Wij zijn Koel
Clean Drinks
, een netwerkevenement voor groene ondernemers.
Aart van Veller is klimaatadviseur, eigenaar en directeur van adviesbureau 'Wij zijn Koel' én was één van de woordvoerders van 'Beat the Heat now’. Wij zijn Koel biedt bedrijven vooral kennis en ervaring, om op gebied van techniek en communicatie effectief om te gaan met de kansen die duurzaamheid biedt
De Britse
10:10 beweging
bestaat al sinds september 2009. Initiatiefnemer is Franny Armstrong, bekend als de regisseur van de klimaatfilm the Age of Stupid. In totaal hebben zich in Groot-Brittannië meer dan 70.000 burgers, duizenden bedrijven en ruim 1.000 scholen zich bij de actie aangesloten. Ook een groot deel van het Britse lagerhuis, waaronder premier Gordon Brown en oppositieleider James Cameron sloten zich aan.