Wakker Dier ten strijde tegen C1000
• 14-07-2010
• leestijd 1 minuten
Wakker Dier gaat in spotjes op de radio klanten van C1000 wijzen op ,,diervriendelijke weekaanbiedingen'' bij concurrerende supermarkten. De organisatie is woensdag een wekenlange campagne begonnen tegen het ,,voortdurende gestunt met industrievlees en het vrijwel ontbreken van diervriendelijke aanbiedingen bij C1000''.
Volgens Wakker Dier is C1000 ,,de kiloknallerspecialist'' en verkoopt deze super vlees voor minder geld dan de gemiddelde prijs van kattenvoer van 4,12 euro per kilo. Met diervriendelijk biologisch vlees behoort C1000 evenwel tot de duurdere winkels, aldus Wakker Dier. Volgens de organisatie was vorig jaar bijna een kwart van het vlees dat de supermarkten verkochten, in de aanbieding. In 2008 was dat nog bijna 20 procent.
C1000 noemt de campagne van Wakker Dier ,,vervelend'' en beraadt zich over stappen. ,,Als wij vlees in de aanbieding doen, is dat geen concessie aan de kwaliteit. Wij vinden het vervelend dat we zo worden neergezet. Wij hebben het dierenwelzijn hoog in het vaandel staan. C1000 heeft een voortrekkersrol vervuld bij het stoppen van castratie van varkens. We zijn gestopt met het verkopen van paling. Wij hebben zeker oog voor dieren'', zegt een woordvoerster van C1000.