Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Wakker Dier start campagne tegen plofkip bij KFC

  •  
05-11-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
plofkip_04.jpg
Wakker Dier start vandaag een actie tegen de plofkip bij KFC. Met een film roept Wakker Dier op tot een boycot van KFC, totdat de fastfoodketen overstapt op kip met een Beter Leven ster.
Twee kilo vlees
Wakker Dier protesteert voornamelijk de KFC ‘bucket’: een grote emmer vol stukken gefrituurde plofkip. Een ‘Hot for Two’ bucket weegt ruim 2 kilo terwijl het Voedingscentrum per dag per persoon slechts één tiende daarvan aanbeveelt aan vlees. "Met deze emmer vol plofkip stimuleert KFC consumenten om grote hoeveelheden dierenleed naar binnen te werken. De lage prijs bij KFC wordt via de boer afgewenteld op de dieren. Meer dan de helft van de plofkippen is kreupel en lijdt pijn door de snelle groei en overgewicht. Met gemiddeld 2 dagdoseringen antibiotica per kip worden ze op de been gehouden."
De actie valt binnen de langlopende campagne van Wakker Dier tegen de plofkip. Unilever, Struik, Domino’s Pizza, Wagner Pizza, Johma en supermarkt Deen gaven al gehoor aan de campagne.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor