Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Wakker Dier kiest meest smakeloze reclame

  •  
25-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Stichting Wakker Dier heeft woensdag een reclame van Hellmann Poultry Equipment verkozen tot meest smakeloze vee-industriereclame van het afgelopen jaar. In de reclame wordt de slogan 'Don't worry. Make money' gebruikt om onder andere legbatterijkooien aan te prijzen. Wakker Dier noemt de reclame en slogan stuitend.
De stichting meldt dat deze verkiezing past in de campagne tegen goedkoop vlees, die eerder dit jaar werd gestart. ,,Naar buiten toe wordt er door de vleesindustrie nog altijd een nostalgisch beeld geschetst van gelukkige dieren op boerderijen. Reclames die niet zichtbaar zijn voor het grote publiek tonen echter het ware beeld'', zegt een woordvoerder.
De zes reclames die Stichting Wakker Dier geselecteerd had voor de twijfelachtige titel stonden in vakbladen en reclamefolders, die in Nederland verschenen in 2009 en 2010.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor