Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Vuile olie van Shell

12-06-2010
leestijd 1 minuten
zembla250.jpg
zondag 13 juni a.s. om 21.45 uur bij de VARA/NPS op Nederland 2.
Ruim 50 jaar haalt Shell in Nigeria olie uit de grond. Door olielekkages zijn akkergronden en viswateren ernstig vervuild. De bevolking is het zat. Shell schept volgens de bewoners van de Nigerdelta geen rijkdom, maar armoede en draagt bij aan de conflicten in de regio.
ZEMBLA trok naar Nigeria en filmde de praktijken van Shell en sprak met de lokale bevolking. Is de multinational wel zo duurzaam als ze zegt? ZEMBLA over olie, geld en onmacht.

Reacties (0)

VroegeVogels

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

Je kunt je op elk moment uitschrijven. Bekijk of beheer hier alle nieuwsbrieven.

Wil je meer weten over de manier waarop wij met jouw gegevens omgaan? Lees dan ons Privacy statement.

BNNVARA wij zijn voor