Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

V&D kiest voor groen

  •  
15-04-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Warenhuis V&D lanceert vanaf dinsdag een reeks producten die duurzaam zijn geproduceerd. Met het nieuwe eco-assortiment kiest het warenhuisconcern bewust voor 'groen', maakte de onderneming dinsdag bekend.
V&D stelt te willen bijdragen aan verantwoord en duurzaam ondernemen met aandacht voor de natuur en voor de mensen die ze produceren. De groene producten zijn te herkennen aan een speciaal logo, met een blauw vogeltje en informatie over het product. Zo verwijst het label Biologisch Katoen naar biologisch geteeld katoen dat is verbouwd zonder gebruik van kunstmest en bestrijdingsmiddelen. Het label FSC staat voor houtproducten gemaakt van hout uit goed beheerde bossen en producten met het label Gerecycled zijn voor minimaal 70 procent gemaakt uit productieafval.
Na aankoop van de milieuvriendelijke producten kan de klant deze meenemen in een milieuvriendelijke verpakking van gerecycled plastic die minder belastend is voor het milieu. Het warenhuis zegt voor eind dit jaar alleen nog maar gerecyclede plastic tassen te hebben. V&D restaurant La Place gebruikt al langere tijd verse en biologische producten. Momenteel is 35 procent van de grondstoffen en producten van La Place biologisch. Zo is afgelopen jaar de biologische wijn geïntroduceerd. De klant krijgt bij het restaurant ook biologische koffie, bananen en sappen.
V&D hoopt met de groene campagne het bewustzijn onder klanten en medewerkers voor recyclen, hergebruik en groen ondernemen te vergroten.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor