Startschot voor bedrijfsuitjes op de boerderij
• 19-07-2007
• leestijd 1 minuten
© koeknuffelen
"Wil jij je collega's te grazen nemen? Zet ze dan om 6.00 uur 's ochtends onder de koeien!" Met deze radiocommercial gaat donderdag 19 juli BoerderijUitje.nl van start, een nieuwe formule voor boeren die bedrijfsuitjes aanbieden op hun boerderij. Koe Leentje geeft donderdagmiddag in Brabant het startschot voor het nieuwe concept door met haar poot te klikken op een levensgrote computermuis.
Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat Nederlanders de boeren een warm hart toe dragen. Nederlanders zijn overtuigd van de goede zorg van boeren voor hun koeien en vrijwel iedereen vindt het belangrijk dat koeien in de zomerperiode buiten in de wei kunnen lopen. Ook uitjes op de boerderij worden steeds populairder in Nederland, vertelt initiatiefnemer en directeur Dennis Hurkmans van boekingssite
www.boerderijuitje.nl
.
Zijn organisatie speelt in op deze 'boerderij-hype'. Hurkmans, voormalig politiek adviseur van landbouwminister Cees Veerman, noemt zakelijk toerisme op het platteland 'big business'. Met de zaak naar de boerderijBoerderijUitje.nl biedt bedrijfsuitjes op de boerderij aan zoals de 'melkclinic', de 'boerenmeerkamp', de workshop 'koevlaai maken' of een 'boerenlied opnemen' in de hooiberg. BoerderijUitje.nl richt zich uitsluitend op de zakelijke markt. Deelnemers gaan allemaal gekleed in overall en klompen. "In overall en klompen is iedere werknemer van een bedrijf gelijk. Dat leidt tot een unieke sfeer".