Samenwerking WNF en Albert Heijn
• 11-06-2015
• leestijd 1 minuten
© Fotograaf: Andrea Pokrzywinski (Flickr Creative Commons)
De samenwerking tussen Albert Heijn en het Wereld Natuur Fonds (WNF) bereikt deze maand een mijpaal: Nederlands grootste supermarktketen stapt over op kweekzalm met het ASC-certificaat. Consumenten kunnen er dan op vertrouwen dat verse en diepvrieszalm van het eigen merk verantwoord is gekweekt, waarbij de natuur niet wordt vernietigd of vervuild.
Keurmerk
Het ASC-keurmerk staat voor Aquaculture Stewardship Council; een onafhankelijke internationale non-profit organisatie die een certificeringsprogramma voor verantwoorde viskweek beheert en verder ontwikkelt. Vis met dit keurmerk komt uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken, goed zorgen voor medewerkers en rekening houden met de lokale bevolking.
Grote schaal
Albert Heijn is wereldwijd de eerste supermarkt die op deze grote schaal ASC-zalm aanbiedt in zijn winkels. Albert Heijn en het WNF hebben sinds vijf jaar een partnerschap, waarbij totale eigen merkassortiment onder de loep is genomen. Samen met leveranciers en certificerende instanties hebben inmiddels duizenden producten een duurzame stap gezet voor mens, dier of milieu. Ook de komende jaren blijft Albert Heijn duurzame stappen zetten met z'n eigen merk assortiment.