Samenwerking WNF en AH genomineerd actie van het jaar 2007
• 14-01-2008
• leestijd 1 minuten
Het 3-jarige samenwerkingsverband tussen Wereld Natuur Fonds (WNF) en supermarktketen Albert Heijn is door Oneworld.nl genomineerd voor Actie van het Jaar 2007. Dat is vandaag bekend geworden. In totaal zijn acht duurzame initiatieven genomineerd. Het publiek kan stemmen, waarna er de winnaar bekend wordt gemaakt.
WNF en AH sloten op 3 september een overeenkomst om het visassortiment in de AH-winkels te verduurzamen en steeds meer verantwoord gevangen vis voor de consument beschikbaar te maken. De aankondiging was tevens de start voor de tweede fase van de WNF-campagne ‘Kies voor een Levende Zee’.
Het WNF is trots op de nominatie. “Ik ben blij met deze erkenning”, aldus Johan van de Gronden, algemeen directeur WNF. “Bijzonder aan de samenwerking met AH is dat de consument op een toegankelijke en laagdrempelige manier een verantwoorde keuze kan gaan maken, als hij vis koopt. Of het nu verse vis is, of vis uit de diepvries. Straks ligt er alleen nog maar verantwoord gevangen vis in de schappen. Zo kunnen we gezamenlijk de strijd aangaan tegen de overbevissing en de natuur onder water weer gezond maken”.
Oneworld is een netwerk van ongeveer 200 organisaties die zich inzetten voor een duurzame wereld. De website
www.oneworld.nl vervult hierbij een belangrijke rol, met bijzondere aandacht voor behoud van biodiversiteit, milieu, mensenrechten en internationale samenwerking.