Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Samenwerking WNF en AH genomineerd actie van het jaar 2007

  •  
14-01-2008
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
WNF_01.jpg
Het 3-jarige samenwerkingsverband tussen Wereld Natuur Fonds (WNF) en supermarktketen Albert Heijn is door Oneworld.nl genomineerd voor Actie van het Jaar 2007. Dat is vandaag bekend geworden. In totaal zijn acht duurzame initiatieven genomineerd. Het publiek kan stemmen, waarna er de winnaar bekend wordt gemaakt.
WNF en AH sloten op 3 september een overeenkomst om het visassortiment in de AH-winkels te verduurzamen en steeds meer verantwoord gevangen vis voor de consument beschikbaar te maken. De aankondiging was tevens de start voor de tweede fase van de WNF-campagne ‘Kies voor een Levende Zee’.
Het WNF is trots op de nominatie. “Ik ben blij met deze erkenning”, aldus Johan van de Gronden, algemeen directeur WNF. “Bijzonder aan de samenwerking met AH is dat de consument op een toegankelijke en laagdrempelige manier een verantwoorde keuze kan gaan maken, als hij vis koopt. Of het nu verse vis is, of vis uit de diepvries. Straks ligt er alleen nog maar verantwoord gevangen vis in de schappen. Zo kunnen we gezamenlijk de strijd aangaan tegen de overbevissing en de natuur onder water weer gezond maken”.
Oneworld is een netwerk van ongeveer 200 organisaties die zich inzetten voor een duurzame wereld. De website www.oneworld.nl vervult hierbij een belangrijke rol, met bijzondere aandacht voor behoud van biodiversiteit, milieu, mensenrechten en internationale samenwerking.
Bron: WNF

Meer over:

nieuws - milieu
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor