Reumafonds en Wakker Dier winnaars van de NRC Charity Awards 2011
• 09-09-2011
• leestijd 1 minuten
Het Reumafonds en Wakker Dier zijn de winnaars van de NRC Charity Awards 2011. In deze door NRC Media georganiseerde competitie ging het erom te bepalen welke charitatieve advertentie favoriet is bij het publiek én een vakjury. De twee awards zijn op 8 september aan de winnaars uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC Handelsblad en Hans Nijenhuis, uitgever van NRC Media, in het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam.
De awards bestaan uit een trofee en advertentieruimte met een waarde van ruim € 214.000,-. Volgens het juryrapport van de vakjury is de advertentie van het Reumafonds “een eenvoudige en charmante uiting met een enorme stopping power, een uiting die de lezer frontaal raakt”. De advertentie van Wakker Dier kreeg met afstand de meeste stemmen en de hoogste waardering van het publiek. Er is in totaal meer dan 63.000 keer gestemd.
Bron: Wakker Dier
Foto (cc) Jack Tummers