Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Reclame over kalfsvlees is misleidend

  •  
01-10-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
53 keer bekeken
  •  
koe_met_kalf_07.jpg
De organisatie voor dierenwelzijn Wakker Dier heeft de reclame 'kalfsvlees, daar worden we allemaal vrolijk van' uitgeroepen tot meest misleidende reclame van Nederland. De organisatie heeft via haar website een verkiezing tot Liegebeest van 2009 gehouden. De kalfsreclame kwam met stip op de eerste plaats. In totaal reageerden ruim zevenduizend mensen op de oproep.
In de reclame wordt het beeld geschetst dat kalfjes een goed leven hebben. Wakker Dier betwist dat. De beesten komen volgens de organisatie nooit buiten en hebben in veel gevallen bloedarmoede omdat ze aangepast voer eten. Dat aangepaste voedsel dient om hun vlees wit te houden.
De reclame leidde tot ophef, omdat de Europese Commissie er 3 miljoen euro subsidie voor had gegeven.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor