Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Proefkonijnen zetten voet op 'Mars'

14-02-2011
leestijd 1 minuten
marsenmaan1_01.jpg
Deelnemers aan een nagebootste reis naar Mars hebben voor het eerst voet gezet op het 'oppervlak' van de rode planeet. De Italiaan Diego Urbina en de Rus Aleksandr Smolejevski stapten maandag uit de capsule waarmee ze zogenaamd waren geland op Mars. Hun reisgenoot Wang Yue uit China bleef achter in de Marslander.
,,Europa heeft eeuwenlang de aarde verkend, onder leiding van mensen als Columbus en Magellaan. Nu ik naar dit rode landschap kijk, voel ik hoe inspirerend het zal zijn om te kijken door de ogen van de eerste mens die voet zet op Mars. Ik groet alle verkenners van morgen en wens ze voorspoed'', zei Urbina na zijn eerste stappen op 'Mars', aldus de Europese ruimtevaartorganisatie ESA.
Bron: ANP

Meer over:

nieuws - natuur
Delen:

Reacties (0)

VroegeVogels

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA wij zijn voor