Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Plofkipcampagne wint Issue Award 2013

  •  
22-01-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
plofkip_19.jpg
Stichting Wakker Dier heeft de Issue Award 2013 gewonnen voor haar campagne tegen de plofkip. Wakker Dier ontving de prijs van een jury onder voorzitterschap van Frits Wester.
Prijzen
Wakker Dier viel afgelopen jaar vaker in de prijzen vanwege de plofkipcampagne. Wakker Dier won de NRC-charity Award met haar advertentie tegen de verkoop van plofkip, de TV-spot was finalist bij de Gouden Loeki, plofkip-campagneleider Sjoerd van de Wouw was hoogste nieuwkomer in de Duurzame 100 van Trouw en werd verkozen tot communicatieman 2012. Daarnaast werd ‘plofkip’ gekozen tot woord van het jaar 2012.
Kamervragen
In Kamervragen vroeg de PvdA aan het kabinet ‘wat de overheid zou kunnen leren van de campagnes van Wakker Dier, gezien het feit dat zij lijken te kunnen bewerkstelligen waar de Kamer al jaren op aandringt: een snelle verduurzaming van het winkelschap?’ In april 2012 vorig jaar startte Wakker Dier de landelijke campagne tegen de plofkip.
Diervriendelijkere kip
Inmiddels zegden veel A-merken al toe vanwege het dierenleed over te stappen op diervriendelijkere kip met één Beter Leven ster van de Dierenbescherming. Ook supermarkt Deen beloofde dit. Veel gerenommeerde bedrijven serveren geen plofkip meer in de kantine. Ondertussen is de plofkipcampagne gericht op de grootste verkopers Albert Heijn en Jumbo.
Bron: Stichting Wakker Dier
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor