Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Philips partner 10:10

  •  
29-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Minder energie en meer groene producten. Op het eerste gezicht niet een slogan die past bij een bedrijf dat ooit groot werd door de verkoop van energieverspillende gloeilampjes. Toch timmert Philips al jaren aan de duurzame snelweg en is ze bezig met het verminderen van haar Co2 uitstoot. Van LED-lampjes tot een cradle to cradle stofzuiger. Zondag maakte de elektronicareus in Vroege Vogels bekend dat ze partner wordt van het klimaatinitiatief 10:10.
De Eindhovense onderneming schrijft in het jaarverslag van 2009 dat ze 31% van de totale omzet uit zogeheten Groene Producten haalt. Dat aandeel moet in 2015 zijn gestegen tot 50%. Verder wordt duidelijk dat Philips dit jaar één miljard euro steekt in Groene Innovaties. Ook moeten ‘de eigen activiteiten’ volgens plan 25% energiezuiniger worden. Philips beschouwt een product groen 'wanneer het op één onderdeel, bijvoorbeeld energie-efficiency of recyclebaarheid, tien procent beter scoort zonder dat de totale milieubelasting verslechterd'.  
10:10 is de grote klimaatcampagne waar iedereen aan mee kan doen! Personen, bedrijven, educatieve instellingen en gemeentes. Met één doel: we zetten ons samen in om onze CO2 uitstoot in één jaar met 10% te verminderen, beginnend in 2010. Want als iedereen een stapje zet, veranderen we samen de wereld.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor