Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

MSC-keurmerk in de schijnwerpers bij Albert Heijn

  •  
19-05-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
63 keer bekeken
  •  
image_mini.jpg
Tijdens de AH puur&eerlijk weken van Albert Heijn kunnen klanten in het visschap bij de supermarktketen nog gemakkelijker voor gecertificeerd duurzame vis kiezen.  Het merk AH puur&eerlijk helpt klanten bij het maken van een verantwoorde keuze, waaronder duurzame vis die het MSC-keurmerk draagt.
Het wereldwijde toonaangevende keurmerk voor duurzaam gevangen vis van de Marine Stewardship Council organiseert samen met Albert Heijn een gezamenlijke promotie. De winkelcampagne zal consumenten helpen een bewuste keuze te maken als ze vis kopen. Door vis te kopen met het MSC-keurmerk, dragen ze bij aan het tegengaan van overbevissing en zorgen ze dat generaties na hen nog steeds van vis kunnen genieten.
De campagne zal van 17 mei tot en met 6 juni in de Albert Heijn winkels lopen. Meer dan 800 winkels doen mee met een breed assortiment MSC gecertificeerde producten.
Saatchi & Saatchi
De communicatiestrategie van de MSC is ontwikkeld in samenwerking met het internationaal bekende bureau, Saatchi & Saatchi, dat haar diensten pro-bono aanbood. Het verbeterde logo van het MSC-keurmerk werd in juli 2009 geïntroduceerd. De samenwerking met AH is na de joint marketing campagne met Sainsbury in Engeland en ‘Les jours bleus’  in Frankrijk, de volgende fase binnen de wereldwijde MSC campagne om partners meerwaarde te verschaffen. De campagnes zijn opgezet om bekendheid van het MSC-keurmerk te vergroten en tegelijkertijd de geloofwaardigheid van de duurzaamheidsclaims van deelnemende merken en retailers te onderstrepen.
Albert Heijn
Albert Heijn introduceerde de eerste MSC gecertificeerde producten in 2009. Het assortiment is sindsdien uitgebreid tot 23 producten met MSC-keurmerk onder de categorie AH puur&eerlijk duurzame vangst in de koel- en vriesschappen. Albert Heijn heeft het grootste volume MSC gecertificeerde private label producten in Nederland.
Wat zegt de MSC
Nathalie Steins, MSC Manager Benelux, zegt: “Ik ben blij te zien, dat na Engeland en Frankrijk, nu ook in Nederland een gezamenlijke marketing campagne plaats vindt. Klanten bij Albert Heijn kunnen nu gemakkelijker hun weg naar het schap met gecertificeerde duurzame vis vinden. Hoe meer mensen het keurmerk leren kennen en bij hun inkopen een bewust keuze hiervoor maken, hoe meer vissers worden gestimuleerd om duurzaam te gaan vissen en hoe sneller de visbestanden weer gezond worden.” 
Bron: msc.org

Meer over:

nieuws - milieu
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor