Milieuclub wil taboe doggybag doorbreken
• 26-08-2014
• leestijd 1 minuten
De milieuorganisatie verspreidt vanaf dinsdag 50.000 doggybags onder restaurants. Wie uit eten gaat en z'n bord niet leeg krijgt kan het resterende voedsel in zo'n doosje mee naar huis nemen. 80% van de Nederlanders die uit eten gaan, neemt nooit overgebleven eten mee naar huis uit restaurants. Schaamte (52%) en onbekendheid (55%) met de doggy bag spelen een grote rol. Terwijl 78% wel een hekel heeft aan voedselverspilling. Dit blijkt uit onderzoek van Natuur & Milieu in samenwerking met Panelwizard. Voedverspilling: 77 miljoen warme maaltijden per jaar
Natuur & Milieu voert de doggy bag-campagne om voedselverspilling in de horeca tegen te gaan. Jaarlijks verspilt de horeca 51.000 ton voedsel. Dit staat gelijk aan 77 miljoen warme maaltijden. Olof van der Gaag: ‘Niemand houdt van voedselverspilling. Met de doggy bag willen wij restaurants én gasten helpen om te genieten van al het eten – en zo te zorgen voor minder milieubelasting en lagere kosten.’
Bron:
Natuur & Milieu