De milieuorganisatie verspreidt vanaf dinsdag 50.000 doggybags onder restaurants. Wie uit eten gaat en z'n bord niet leeg krijgt kan het resterende voedsel in zo'n doosje mee naar huis nemen. 80% van de Nederlanders die uit eten gaan, neemt nooit overgebleven eten mee naar huis uit restaurants. Schaamte (52%) en onbekendheid (55%) met de doggy bag spelen een grote rol. Terwijl 78% wel een hekel heeft aan voedselverspilling. Dit blijkt uit onderzoek van Natuur & Milieu in samenwerking met Panelwizard. Voedverspilling: 77 miljoen warme maaltijden per jaar
Natuur & Milieu voert de doggy bag-campagne om voedselverspilling in de horeca tegen te gaan. Jaarlijks verspilt de horeca 51.000 ton voedsel. Dit staat gelijk aan 77 miljoen warme maaltijden. Olof van der Gaag: ‘Niemand houdt van voedselverspilling. Met de doggy bag willen wij restaurants én gasten helpen om te genieten van al het eten – en zo te zorgen voor minder milieubelasting en lagere kosten.’