Meer duurzaamheid in onderwijs
• 06-11-2014
• leestijd 1 minuten
Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat duurzaamheid meer op de kaart gezet moet worden in het onderwijs. Het aardrijkskundeonderwijs biedt hiervoor veel aanknopingspunten. De relatie mens - natuur staat centraal bij het vak. Kennis over die relatie is cruciaal voor de wereldburgers van nu en morgen. Duurzaamheid is direct verbonden met de onderwerpen in het aardrijkskundeonderwijs zoals klimaat, water, energie- en grondstoffen, de leefbare stad, arm-rijk, voedselvoorziening en mobiliteit.
Kennisuitwisseling
Vrijdag 7 november komen 1.000 aardrijkskundedocenten bij elkaar in Schouwburg Almere voor kennisuitwisseling en nascholing over het thema 'Duurzame leefomgeving'. Dit gebeurt tijdens de Onderwijsdag van het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG), landelijk een van de grootste onderwijsbijeenkomsten voor een afzonderlijk schoolvak.
Bron: ANP