"Maak schoon schap"
• 09-10-2007
• leestijd 1 minuten
Tijdens de branchedag voor de supermarkt afgelopen woensdag voerde Greenpeace actie om de foute vis uit de schappen te krijgen. Soorten als geelvintonijn en Noordzeekabeljauw worden zwaar overbevist. Greenpeace wil dat de supermarkten een duurzaam inkoopbeleid opstellen.
Met zes rijdende billboards met de tekst ‘supermarkten: stop verkoop foute vis’ achtervolgt Greenpeace supermarktprofessionals die vandaag supermarkten in het hele land bezoeken. Greenpeace grijpt de jaarlijkse ‘supermarktdag’ van het blad Distrifood aan om de branche onaangekondigd te confronteren met de problemen achter foute vis in hun supermarkten. De touringcars waarin de deelnemers op bezoek gaan bij supermarkten worden de hele dag gevolgd door de rijdende billboards. In de supermarkten beplakken vrijwilligers van Greenpeace foute visproducten met ‘rode guppies’ die staan voor vissen in nood. Greenpeace wil dat alle supermarkten stoppen met de verkoop van foute vis en dat ze een duurzaam inkoopbeleid opstellen.
Stuur een mailtje naar uw supermarkt:
Greenpeace-actie 'Maak schoon schap'