Landschap Noord-Holland wint Adforesult Publieksprijs 2006
• 23-05-2006
• leestijd 1 minuten
Landschap Noord-Holland speelt zich weer aardig in de kijker met de spreukenactie. Beschermers van Landschap Noord-Holland zijn gevraagd een bordje met een spreuk van een bekende Noord-Hollander in de tuin te plaatsen.
Eerst is de actie, medio 2005, in Kennemerland gehouden, dit jaar staan de bordjes in Amsterdam en omgeving. Bij een proef bleek de naambekendheid te stijgen van 30 tot 70 procent!
De actie is ingediend voor een Esprix, een prijs voor reclamecampagnes. In de categorie non-profit won de campagne de Adforesult Publieksprijs! De Esprix is de vakprijs voor Direct Marketing en Sales Promotion. De Esprix behoort tot de belangrijkste prijzen op het gebied van marketingcommunicatie.
De inzendingen worden per categorie door een jury beoordeeld. Daarbij wordt gelet op strategie, creativiteit en effectiviteit. Hieraan verbonden is de Adforesult Publieksprijs, toegekend door het publiek. Er waren veertien genomineerden. Het 'publiek' bepaalde dat de campagne van Landschap Noord-Holland als winnaar uit de bus kwam.