Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Kerstoffensiefje rond kipcommercials

  •  
23-12-2008
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kip_vlees.jpg
Wakker Dier wil niet achterblijven en haakt dinsdag in op het door de organisatie gesignaleerde kerstoffensief van de kipsector. Radioluisteraars zullen tot en met de kerstdagen dan ook zowel de slogan 'Kip het meest veelzijdige stukje vlees' als de tegenslogan 'Kip! Het meest mishandelde stukje vlees' voorbij horen komen.
Wakker Dier maakte de commercial eerder om Nederlanders te wijzen op de leefomstandigheden van de ,,400 miljoen kippen per jaar die zes weken leven en tot de slacht minder dan een A4'tje leefruimte hebben''. Uiteindelijk ligt een kip voor een paar euro in de winkel, meldt Wakker Dier. ,,Iedereen kan begrijpen dat de kip hiervoor de prijs betaalt.''
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor