Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Honda maakt reclame voor aarde

  •  
26-02-2007
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vv_newsimg_255128.jpg
De formule-1 bolide van Honda is komend raceseizoen niet beplakt met schreeuwende sponsornamen, maar met een grote afbeelding van de aardbol. Het Japanse fabrieksteam wil via de snelste wagens ter wereld aandacht vragen voor de wereldwijde milieuproblematiek.
,,Formule 1 en het milieu zijn niet bepaald bedgenoten en er zullen altijd cynici blijven, maar wij vinden het belangrijk genoeg om er iets mee te doen'', verklaarde teambaas Nick Fry maandag bij de onthulling van de reclameloze sportwagen.
,,De reikwijdte van Formule 1 is groot, het aantal mensen dat wij kunnen bereiken enorm. Wij gaan een milieuvriendelijke kant op met de systemen die we stoppen in onze auto's. De Formule 1 is een laboratorium voor de nieuwste technologie.''
De aardbol op de auto zal worden vormgegeven door namen van donateurs. Via de website myearthdream.com kan iedereen de milieuwagen van Honda sponsoren. De naam wordt als een piepkleine pixel op de bolide gedrukt. Alle pixels samen vormen een afbeelding van de aardbol. ,,Er is ruimte voor 2 miljoen namen op de auto. Eigenlijk creëren we de mogelijkheid voor een oneindig aantal sponsors'', aldus Fry.
De fabrieksteams in de autosport willen graag af van hun energieverslindende imago. Dat zal niet meevallen zolang de racemonsters in de Formule 1 50 liter brandstof verbruiken per 100 kilometer.
Bron: ANP

Meer over:

nieuws - milieu
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor