Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Grote omzetgroei duurzaam voedsel

  •  
09-06-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
groente  en fruit

© Groente en fruit - Bron Pixabay

Nederlandse consumenten hebben afgelopen jaar maar liefst 27 procent meer uitgegeven aan voeding met een duurzaamheidskeurmerk dan in 2015, meldt het AD vrijdag. Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeksbureau IRI vandaag publiceert.

Duurzaam voedsel

Producten met een keurmerk zoals Biologisch, Fair Trade en Beter Leven (vlees) maken inmiddels 12 procent uit van de totale omzet van supermarkten. ,,We zien al jaren achter elkaar een groei van dubbele cijfers. En die zal voorlopig doorzetten'', zegt directeur Sjanny Beekveld van IRI. ,,Supermarkten zijn serieus bezig om hun assortiment te verduurzamen. Tegelijkertijd groeit de vraag naar producten met een keurmerk.''
Nederlanders gaven in 2016 zo'n 3 miljard euro uit aan producten met de onafhankelijk geborgde duurzamere keurmerken. Dat was 590 miljoen euro méér dan het jaar ervoor.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor