Het ministerie van Economische Zaken heeft de gemeente Groningen toestemming gegeven naar aardwarmte te boren. Dat zal onder meer worden gedaan op het Zernikecomplex en het terrein van het UMCG, schrijft Dagblad van het Noorden.
Voor de werkzaamheden zullen boortorens worden gebruikt die tot 36 meter hoog zijn. Op een diepte van meer dan 3 kilometer bevindt zich extreem heet water. Groningen denkt er in de nabije toekomst in totaal 22.500 woningen mee te kunnen verwarmen.