GroenLinks regelt korting op schone producten
• 12-10-2006
• leestijd 2 minuten
GroenLinks heeft flinke kortingen geregeld voor consumenten van
schone producten, variërend van hybride auto's tot groene stroom en biologische shakes. In de folder 'Leve de EKOnomie' zitten vijf
kortingsbonnen ter waarde van enkele honderden euro's. GroenLinks wil zo stimuleren dat groene producten doorbreken.
Schone technologie moet snel ingeburgerd raken. Daar liggen nieuwe economische kansen voor Nederland. En het is van groot belang voor een prettiger land met een beter milieu. Al Gore liet vorige week zien hoe belangrijk het is dat we eindelijk iets doen tegen de klimaatverandering. Er zijn genoeg kansen, maar die kansen moeten we nu eindelijk gaan grijpen. De technologie is beschikbaar, GroenLinks wil dat ze nu ook doorbreken. Dat is goed voor de consument én voor het milieu. Als bijvoorbeeld alle auto's een hybride aandrijving zouden hebben, besparen burgers enorm op hun brandstofkosten en gaat de uitstoot van CO2 met 10 omlaag.
GroenLinks helpt graag mee om groene producten te laten doorbreken.
Hoe groter de markt, hoe goedkoper ze kunnen worden, en hoe
toegankelijker ze zijn voor grote groepen consumenten. GroenLinks
wil dat de overheid veel meer doet om daar voor te zorgen.
Bijvoorbeeld door schone producten goedkoper te maken en
vervuilende producten duurder. De overheid zelf moet alleen nog de
schoonste producten kopen. En mensen met een laag inkomen verdienen
extra steun om bijvoorbeeld hun woning energiezuinig te maken. De
gezamenlijke actie van GroenLinks en vijf bedrijven levert nu al
een bijdrage aan het stimuleren van moderne, schone producten.
De folder 'Leve de EKOnomie', die vandaag verschijnt, is een
uitnodiging aan de lezer om mee te doen aan het concept
'GreenValley'. In het onlangs verschenen boek 'EKOnomie -
inspiratie voor groene innovatie' schetsten Wijnand Duyvendak en
Femke Halsema een optimistisch perspectief voor groene politiek.
Zij introduceren GreenValley als nieuw perspectief voor Nederland.
GreenValley combineert de economische kracht van Silicon Valley met
de ambities van groene politiek. Het boek én de vandaag verschenen
folder zijn te lezen als een optimistische groene agenda voor een
progressief kabinet na 22 november.
De folder met kortingsbonnen is in een oplage van 350.000 verspreid
onder lezers van onder meer NRC-Next en Intermediair. Het is voor
het eerst dat een politieke partij op deze schaal
consumentenkorting regelt voor schone producten.
Wijnand Duyvendak
Femke Halsema
Bron:ANP