Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Goedkoop vliegen van Maastricht naar Schiphol

  •  
06-02-2011
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
vliegtuig_04.jpg
Vanaf de zomer wil een nieuwe maatschappij op werkdagen driemaal daags gaan vliegen van Maastricht Aachen Airport (MAA) naar Schiphol, en tweemaal daags naar München en Londen.
 
Met een enkeltje van 30 euro is de passagier van nieuwkomer Wings of Maastricht dan in 40 minuten op Schiphol. Met de trein duurt dat 2,5 uur.
Een woordvoerder van MAA zei woensdag dat gesprekken met investeerders voorspoedig verlopen en begin maart rond moeten zijn. Voor het eerste jaar is 4,5 miljoen euro nodig.
Door vliegtuigen te leasen in plaats van de kopen kan Wings of Maastricht jaarlijks 150.000 passagiers goedkoop vervoeren. Het eerste jaar verwacht de maatschappij op basis van een haalbaarheidsonderzoek iets minder dan 100.000 passagier. Vanaf het derde jaar denkt het bedrijf aan een bezetting van 130.000 stoelen.
Vroege Vogels is verontrust door dit bericht. Lees hieronder de reactie van Menno Bentveld.
En zo geschiedde dat de Zweed Daniel Laengsten op het lumineuze idee kwam om drie keer per dag met een turboprop van Maastricht naar Schiphol te vliegen. Het geld heeft hij nog niet bij elkaar en de passagiers ook niet, en dat de KLM enkele jaren geleden met de dienst Amsterdam-Maastricht stopte omdat het niet rendabel was mag de pret niet drukken.
Er zal en moet gevlogen worden, zo vindt ook ondernemend Limburg. Hup de lucht in voor maar 30 euro! Kerosine is lekker belastingvrij en die CO2 uitstoot?: daar zie je toch helemaal niks van en dat zal dus wel meevallen. Geluidsoverlast? Die omwonenden ook; altijd wat te zeuren! Vliegen zullen we!
Volgende plannen: een watervliegtuigverbinding van het Naardermeer naar de Weerribben en helikopterhoppen op de Veluwe. Met de groeten van Daniel Laengsten. “…Uit Zweden”.
Bron: ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

Al 100 jaar voor