Duurzaam bedrijfsfeest hot tijdens recessie
• 07-05-2009
• leestijd 1 minuten
Een bedrijfsfeestje geven ten tijde van recessie is 'not done', maar een duurzaam bedrijfsfeest valt nog wel te verkopen aan werknemers, zo merkt Simon Renes, directeur van evenementenbureau Effect Groep uit Veenendaal. Zijn duurzame feestconcept Green Beats, op groene locaties en met led-verlichting, wekt steeds vaker de interesse van het bedrijfsleven.
Alle Green Beats-feesten hebben een groen thema, compleet met groene dansvloer en zuurstofbar 'voor de fun', zegt Renes. De energie die het avondje kost wordt na afloop weer gecompenseerd. ,,We gebruiken een rekenmodel voor de CO2-uitstoot van elk feest. Het verbruik wordt later gecompenseerd door een bijdrage aan klimaatprojecten en financiële investeringen in duurzame projecten'', vertelt Renes.
Effect Groep heeft het concept bijna twee jaar geleden bedacht. Een groen feest was toen nog erg duur en lastig te organiseren. ,,Nu zijn er steeds meer duurzame leveranciers. Locaties hebben vaker een Greenkey-keurmerk en de catering is vaker biologisch. Duurzaam feesten is daarom niet duurder dan een gemiddeld bedrijfsfeest'', zegt Renes.
Het bureau heeft themafeestjes op allerlei gebieden, maar Green Beats levert de meeste reacties op uit het bedrijfsleven. ,,Een jaarlijks feest valt nu door de crisis niet gemakkelijk te verkopen aan werknemers en klanten, maar op een duurzame manier kan het nog wel'', aldus Renes.
Bron: ANP