'Kraanwater. Daar kom je de klok mee rond.' Met dit thema gaat de nieuwe campagne van de Nederlandse drinkwaterbedrijven vandaag van start.
De nieuwe campagne wil op een voor iedereen toegankelijk wijze benadrukken dat de keuze voor kraanwater een logische is. We kunnen niet zonder en hebben het de hele dag nodig: van het eerste glas 's ochtends vroeg, als je uit je bed komt, tot 's avonds laat als je je tanden poetst voor het slapen gaan. Kraanwater is zuiver gemak.
De campagne wordt breed gecommuniceerd: onder meer via tv, radio en op de website
kraanwater.nu
. Eddy Zoëy, bekend van het tv-programma 'Nu we er toch zijn', treedt in deze campagne op als ambassadeur voor kraanwater. Hij interviewt een dame onder de douche, rookt een waterpijp, eet in een restaurant, enzovoorts. Alles om duidelijk te maken dat de hele dag gebruik gemaakt wordt van kraanwater. In detv-commercial worden consumenten uitgenodigd hun eigen favoriete kraanwatermoment te uploaden op de website Kraanwater.nu. De prijs voor de beste inzending is 50.000 liter kraanwater!
Renate Rijken, namens de drinkwaterbedrijven: ''Met deze ludieke aanpak willen we bewustwording realiseren voor een product dat ogenschijnlijk heel vanzelfsprekend is in Nederland. Op de website
kraanwater.nu
, is alle informatie over kraanwater te vinden.''
Met de campagne zet de drinkwatersector de lijn voort die twee jaar geleden is ingezet om de Nederlandse consument meer bewust te maken van de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en het comfort van kraanwater in ons land.