Dirk en Dekamarkt logo 'Kies Bewust'
• 12-05-2014
• leestijd 1 minuten
Supermarkten Dirk en Dekamarkt stoppen met het plakken van een ‘Kies Bewust’ logo met de woorden ‘met respect voor mens, dier en milieu’ op plofkip. Dat bevestigen de supermarkten vandaag aan Wakker Dier. Wakker Dier is blij met deze beslissing want het logo was pure misleiding.
Radiospot
Wakker Dier had al een radiospot klaarliggen om de klanten van Dirk en Dekamarkt te waarschuwen. Het gaat namelijk om de doorgefokte plofkip die met 19 kippen (in plaats van 21) op een vierkante meter wordt gepropt en waarbij het respect voor dieren ver te zoeken is. De plofkip met ‘respect’-logo is de eerste stap naar de zogenaamde ‘kip van morgen’, het waardeloze antwoord van supermarkten op de plofkip.
Flopkip
Wakker Dier bestempelde deze kip al eerder als flopkip omdat de welzijnsverbeteringen marginaal zijn. Wakker Dier wil dat supermarkten ophouden met het greenwashen van de flopkip, en starten met de omschakeling naar een kip die bewezen diervriendelijker is: de kip met 1 Beter Leven ster van de Dierenbescherming.
Bron: Wakker Dier