Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Dermalogica verliest keurmerk en dierproefvrij-status

  •  
19-09-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
260 keer bekeken
  •  
proef.jpg
Cosmeticamerk 'Dermalogica' mag het 'leaping bunny'-keurmerk van de Humane Cosmetics Standard niet meer dragen. Het bedrijf bleek haar producten in China te verkopen, waar het nog verplicht is dierproeven te doen voor cosmetica.
 
Een voorwaarde voor certificatie door dierenbeschermingsorganisatie EDEV is dat bedrijven hun cosmetische producten niet naar China exporteren; tenzij men kan aantonen dat zij door de Chinese overheid zijn uitgesloten deze dierproeven te hoeven verrichten.
Andere merken die eerder het besluit namen in China te verkopen, en dus hun dierproefvrij-status verloren, zijn: L’Occitane, Urban Decay, Yves Rocher, Caudalie en Mary Kay. Bedrijven die proefdiervrije producten vervaardigen zijn te vinden in de internationale lijst op www.gocrueltyfree.org  ( www.dierproefvrij.nl).
"Dieren in laboratoria leven onder erbarmelijke omstandigheden en ondergaan de meest afschuwelijke experimenten, bijna altijd zonder pijnstillers, en die vrijwel altijd tot een langzame en pijnlijke dood lijden", aldus Geoffrey Deckers, voorzitter van stichting EDEV. “Het is hoog tijd dat het Europese test- en handelsverbod er definitief komt, zodat bedrijven als hierboven genoemd geen vrij spel meer hebben op de Europese markt.” Een dergelijk verbod zou van kracht worden in 2013, maar het ziet er nu naar uit dat de invoering er van nog wel tien jaar kan duren.
Bron: EDEV
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor