Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Consumenten zwichten voor spaarlamp

  •  
24-04-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
spaarlamp_16.jpg
De spaarlamp wordt steeds populairder. De verkoop van huismerkspaarlampen is in 2008 met 15 procent gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Dat blijkt uit gegevens die de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) vrijdag bekend maakte.
De stijging van de verkoop van de energiezuinige spaarlampen heeft volgens de raad te maken met de dalende prijs van de lamp.
Op termijn verdwijnt de gloeilamp als alternatief voor de spaarlamp. In februari stemde het Europees Parlement in Brussel voor een algeheel gloeilampenverbod in 2012.
Consumenten kiezen soms nog steeds voor de gloeilamp vanwege het warme licht en omdat het dimbaar is. Een energiebesparend alternatief is beschikbaar, maar zou nog steeds te duur zijn voor consumenten. De RND pleit daarom voor een laag btw-tarief op de spaarlamp.
Bron: ANP

Meer over:

nieuws - milieu
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor