Een tunnel onder het Naardermeer is voor regeringspartij CDA toch weer een mogelijkheid om de verkeersdrukte tussen Amsterdam en Almere aan te pakken en de A9 en de A6 te verbinden. Dat staat deze week in het Parool. Een tunnel door het natuurgebied is volgens CDA-Kamerlid Bas Jan van Bochove te verkiezen boven groei van het autoverkeer door het dichtbevolkte Amsterdam-Zuidoost.
Dat zei de CDA-woordvoerder ruimtelijke ordening dit weekend op BNR Nieuwsradio. Met een verwijzing naar de milieu-effecten zei hij de verkeersdrukte liever niet af te wentelen op de Gaasperdammerweg, die Zuidoost doorkruist. "Als we kijken naar de Gaasperdammerweg, in een drukbevolkt gebied, dan is dat één van de slechtste oplossingen. Terwijl die tunnel langs het Naardermeer de beste oplossing is."
Coalitiepartner PvdA is tegen een tunnel door het natuurgebied. CDA-minister van Verkeer Camiel Eurlings is er 'nog niet aan toe' om de Naardermeeroptie opnieuw in overweging te nemen. Voor de verkiezingen was een meerderheid van de Tweede Kamer tegen een tunnel onder het Naardermeer, na een geslaagde lobby vanuit het Gooi. Aan deze lobby deed ook Vroege Vogels ook mee. Het radioprogramma presenteerde op 25 juni 2006 een
speciale actie-uitzending vanaf het Naardermeer
. In oktober 2006 werd een beslissing over het knelpunt A6-A9 uitgesteld en leek de tunnel definitief van de baan.