Campagne tegen kiloknallers van Hoogvliet
• 21-02-2017
• leestijd 1 minuten
Wakker Dier is gestart met een campagne tegen de kiloknallers van supermarktketen Hoogvliet. Met de actie wil Wakker Dier consumenten waarschuwen voor het dierenleed dat er achter de kiloknallers schuilgaat.
Hoogvliet staat bovenaan de kiloknaller-ranglijst die Wakker Dier heeft opgesteld en wordt daarom in deze campagne aangesproken. Voor de ranglijst kijkt Wakker Dier naar welke supermarktketen het meeste keurmerkloos vlees in de folder aanprijst en wie relatief het hoogste percentage keurmerkloosvlees aanprijst ten opzichte van alle vleesaanbiedingen. Beide categorieën worden bij elkaar opgeteld. Over het laatste kwartier van 2016 scoorde Hoogvliet het hoogst. Emté, Deen en AH zijn de runners up. Voor een uitgebreide uitleg en de tabel met uitslagen, klik
hier
.
Met een reclamecampagne wil Wakker Dier het dierenleed achter de kiloknallers laten zien. Op de ene poster staat de plofkip, op de andere biggetjes waarvan de staart wordt afgebrand. Met de aandacht voor kiloknallers wil Wakker Dier bereiken dat supermarkten minder reclame maken voor vlees zonder zichtbaar dierenwelzijnskeurmerk.