Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Campagne tegen kiloknallers van Hoogvliet

  •  
21-02-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
plofkipje2.JPG
Wakker Dier is gestart met een campagne tegen de kiloknallers van supermarktketen Hoogvliet. Met de actie wil Wakker Dier consumenten waarschuwen voor het dierenleed dat er achter de kiloknallers schuilgaat.
Hoogvliet staat bovenaan de kiloknaller-ranglijst die Wakker Dier heeft opgesteld en wordt daarom in deze campagne aangesproken. Voor de ranglijst kijkt Wakker Dier naar welke supermarktketen het meeste keurmerkloos vlees in de folder aanprijst en wie relatief het hoogste percentage keurmerkloosvlees aanprijst ten opzichte van alle vleesaanbiedingen. Beide categorieën worden bij elkaar opgeteld. Over het laatste kwartier van 2016 scoorde Hoogvliet het hoogst. Emté, Deen en AH zijn de runners up. Voor een uitgebreide uitleg en de tabel met uitslagen, klik hier
Met een reclamecampagne wil Wakker Dier het dierenleed achter de kiloknallers laten zien. Op de ene poster staat de plofkip, op de andere biggetjes waarvan de staart wordt afgebrand. Met de aandacht voor kiloknallers wil Wakker Dier bereiken dat supermarkten minder reclame maken voor vlees zonder zichtbaar dierenwelzijnskeurmerk.
Bron: Wakker Dier
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor