Campagne 'KIES VOOR LEVENDE ZEE' met goed resultaat afgesloten
• 13-03-2008
• leestijd 1 minuten
Het Wereld Natuur Fonds (WNF) heeft de tweede fase van de campagne ‘Kies voor een Levende Zee’ met succes afgesloten. Tijdens deze campagne vroeg WNF aandacht voor het belang van het eten van verantwoorde vis om zo de natuur onder water te beschermen en in stand te houden.
In deze tweede campagne richtte het WNF zich niet alleen op de consument, maar ook op de detailhandel en horeca. Met succes! Er kwam een nieuwe, geactualiseerde VISwijzer en niet alleen consumenten, maar ook restaurants maken steeds vaker gebruik van dit handige kaartje. Zo nam Center Parcs het verstrekkende en trendsettende besluit om in alle parken in Nederland, België en Duitsland de vis uit de rode kolom van de Viswijzer van het menu te halen. Verder zijn steeds meer supermarkten geïnteresseerd om vis te verkopen met het MSC-keurmerk. MSC staat voor Marine Stewardship Council, en is vergelijkbaar met het FSC-keurmerk voor hout.