Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Campagne 'KIES VOOR LEVENDE ZEE' met goed resultaat afgesloten

  •  
13-03-2008
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
zee.jpg
Het Wereld Natuur Fonds (WNF) heeft de tweede fase van de campagne ‘Kies voor een Levende Zee’ met succes afgesloten. Tijdens deze campagne vroeg WNF aandacht voor het belang van het eten van verantwoorde vis om zo de natuur onder water te beschermen en in stand te houden.
In deze tweede campagne richtte het WNF zich niet alleen op de consument, maar ook op de detailhandel en horeca. Met succes! Er kwam een nieuwe, geactualiseerde VISwijzer en niet alleen consumenten, maar ook restaurants maken steeds vaker gebruik van dit handige kaartje. Zo nam Center Parcs het verstrekkende en trendsettende besluit om in alle parken in Nederland, België en Duitsland de vis uit de rode kolom van de Viswijzer van het menu te halen. Verder zijn steeds meer supermarkten geïnteresseerd om vis te verkopen met het MSC-keurmerk. MSC staat voor Marine Stewardship Council, en is vergelijkbaar met het FSC-keurmerk voor hout.
Bron: WNF

Meer over:

nieuws - natuur
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor